Daiļliteratūras izmantošana 3-4 gadus veciem bērniem vārdu krājuma paplašināšanai
Author
Arbeitere, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: Daiļliteratūras izmantošana 3-4 gadus veciem bērniem vārdu krājuma paplašināšanai Darba autors: Agita Arbeitere Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Ilze Šūmane Pētījuma mērķis: pētīt kādus jaunus vārdus bērni iemācās klausoties un lasot daiļliteratūras darbus. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt teorētiskās nostādnes par runas attīstību 3-4 gadu vecumā. 2. Atlasīt un analizēt metodiskās idejas par daiļliteratūras izmantošanu pirmskolas mācību procesā. 3. Veikt pedagoģisko izmēģinājumu darbību vārdu krājuma paplašināšanu izmantojot daiļliteratūru. 4. Analizēt pētījuma rezultātus. Atslēgas vārdi: daiļliteratūra pirmsskolā, vārdu krājums, runas attīstība, pedagoģiskās metodes Kvalifikācijas darba apjoms: 31. lpp. , 10. tabulas, 1.attēls, 1. pielikums un 19. izmantotās literatūras un informācijas avoti. Qualification work: using fiction to extend vocabulary in 3- 4 year olds Author of work: Agita Arbeitere Scientific supervisor: Dr.paed. Ilze Šūmane The aim of the study: to investigate what new words children learn from listening to and reading fiction. Research aims: 1. To analyse the theoretical approaches to speech development at the age of 3-4 years. 2. To select and analyse methodological ideas on the use of fiction in the pre-school teaching process. 3. To carry out pedagogical experiments on the expansion of vocabulary using fiction. 4. Analyse the results of the research. Keywords: fiction in preschool, vocabulary, speech development, pedagogical methods . Scope of the qualification work: 31 pp. 31, 10 tables, 1 figure, 1 annex and 19 sources of literature and information used.