Muzikālā rotaļa 2 – 3 gadīgo bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Puzāne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Skuja, Elīna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Santa Puzāne Kvalifikācijas darba vadītāja: mg.sc.soec., pasniedzēja, Elīna Skuja Kvalifikācijas darba tēma: Muzikālā rotaļa 2 – 3 gadīgo bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiskā darbībā izpētīt adaptācijas sekmēšanas iespējas 2 – 3 gadīgiem bērniem ar muzikālajām rotaļām. kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām, kur teorētiskajā daļā tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, un informācijas avoti. Empīriskajā daļā tika veikta bērnu novērošana, intervija, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un datu analīze. Rezultāti tika apkopoti un analizēti, kur apstiprinājās izvirzītais pētījuma jautājums - vai izmantojot muzikālās rotaļas, iespējams sekmēt 2 – 3 gadīgo bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē? Darba ietvaros piedāvātās muzikālās rotaļas var izmantot pedagoģiskajā procesā pirmsskolas skolotāji, lai sekmētu 2-3 gadīgo bērnu adaptāciju. Darba apjoms: 51 lappuses, 5 tabulas, 12 attēli, 31 literatūras avots un 12 pielikumi. Atslēgas vārdi: adaptācija, muzikālās rotaļas, veicināšana, bērni. Qualification Thesis Author: Santa Puzāne Thesis Supervisor: Mg.sc.soc., Lecturer Elīna Skuja Thesis Title: Musical play to promote the adaptation of 2 - 3 year old children in a preschool educational institution. Objective of the Thesis: To theoretically explore and practically investigate the possibilities of promoting adaptation for 2–3-year-old children through musical play. The thesis consists of two chapters. In the theoretical part pedagogical and psychological literature, as well as various information sources, were analyzed. The empirical part involved observing children, conducting interviews, implementing pedagogical experiments, and analyzing data. The results were summarized and analyzed, confirming the research question: can the use of musical play promote the adaptation of 2–3-year-old children in preschool educational institutions? The musical play activities proposed within the framework of the study can be utilized by preschool teachers in their pedagogical process to support the adaptation of 2–3-year-old children. Thesis Volume: 51 pages, 5 tables, 12 pictures, 31 literature sources, and 11 appendices. Keywords: adaptation, musical play, promotion, children.