Rakstītprasmes apguves sekmēšana pirmsskolas izglītības 3.vecumposmā
Author
Andersone, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir Rakstītprasmes apguves sekmēšana pirmsskolas izglītības 3. vecumposmā Darba autore ir Anete Andersone. un kvalifikācijas darba vadītāja: Ilze Šūmane Pētījuma mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt pedagoģisko procesu, lai noskaidrotu, kā didaktiskie materiāli var veicināt bērnu rakstītprasmes attīstību 3. vecumposmā pirmsskolā. Analizēt rakstītprasmes sekmēšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētījuma uzdevumi ir Analizēt pedagoģisko literatūru par rakstītprasmes veicināšanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; Veikt aptauju un analīzi, lai noskaidrotu pedagoģisko procesu bērnu rakstītprasmes veicināšanā; Veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību par bērnu rakstītprasmes sekmēšanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; Analizēt pētījuma rezultātus. Teorētiskajā daļā – Pētījumā apskatīti materiāli un atziņas par rakstītprasmi. Izvērtētas tās sekmēšanas iespējas dažādos izglītības posmos. Tika analizētas mācību metodes, kas veicina prasmes attīstību. Uzsvars likts uz praktisko paņēmienu izmantošanu darbā ar skolēniem. Īpaši izcelta didaktisko materiālu loma prasmju iegūšanā. Empīriskajā daļa – Pētījumā tika iesaistīti skolotāji un veikta aptauja, lai identificētu efektīvākās stratēģijas rakstītprasmes attīstībai. Iegūtie dati tika apkopoti un analizēti, lai noteiktu, kuras metodes nodrošina vislabākos rezultātus. Pētījuma ietvaros tika veikta praktiska rakstītprasmes sekmēšanas metožu pārbaude un novērtējums. Analizēta bērnu snieguma dinamika, izmantojot dažādas pieejas. Secinājumi balstīti uz praktisku novērojumu un bērnu darbu analīzi. Kvalifikācijas darba struktūra: teorētiskā un empīriskā daļas, 6 attēli, 3 tabulas, 25 bibliogrāfiskie avoti, 49 lapas. Darbā izmantoti 25 literatūras un citi informācijas avoti un pievienoti 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: 5 – 7 gadu veci bērni, valodas mācību joma, rakstītprasme, didaktiskie materiāli, rakstītprasmes sekmēšana. Title of the Qualification Paper: Promotion of Writing Skills Development in the Third Stage of Preschool Education Author of the Paper: Anete Andersone Supervisor of the Qualification Paper: Ilze Šūmane Objective of the Research: To theoretically investigate and practically test the pedagogical process to determine how didactic materials can promote the development of children's writing skills in the third stage of preschool education. To analyze the possibilities of promoting writing skills within the preschool pedagogical process. Research Tasks: Analyze pedagogical literature regarding opportunities for promoting writing skills in the preschool educational process; Conduct a survey and analyze the pedagogical process in facilitating children's writing skills; Perform a pedagogical trial to enhance children's writing skills in the preschool educational process; Analyze the results of the research. Theoretical Part:The study examines materials and insights related to writing skills. Opportunities for enhancing these skills at various educational stages are evaluated. Teaching methods that promote the development of writing skills are analyzed. Emphasis is placed on the use of practical approaches in working with students. The role of didactic materials in skill acquisition is particularly highlighted. Empirical Part:The study involved the practical testing and evaluation of methods for enhancing writing skills. The dynamics of children’s performance were analyzed using various approaches. Teachers were involved in the study to identify the most effective strategies for developing writing skills. The collected data were compiled and analyzed to determine which methods yield the best results. Conclusions are based on practical observations and an analysis of children’s work. Structure of the Qualification Paper: theoretical part, empirical parts, 22 images, 9 tables, 25 bibliographic sources, 49 pages. The thesis includes 25 reverences and other sources of invermation that were applied in the study and 3 appendices are added. Keywords: 5–7 year old children, language learning domain, writing skills, didactic materials, enhancement of writing skills.