Rotaļas un spēles 5 – 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai
Author
Kajaka, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Edīte Kajaka Kvalifikācijas darba nosaukums: Rotaļas un spēles 5 – 6 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai. Darba mērķis: Noskaidrot un praksē pārbaudīt kādas rotaļas un spēles veicina bērnu sadarbības prasmes pedagoģiskajā procesā. Pētījuma teorētiskās daļā tiek apskatīts 5-6 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums, sadarbības prasmes, to raksturojums un rotaļu un spēļu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana. Pētījuma empīriska daļā tika izstrādāti kritēriji, ar kuru palīdzību tika novērtētas sadarbības prasmes pētījuma sākumā un beigās. Varēja novērot, ka ar kustību rotaļu un spēļu palīdzību ir uzlabojušās sadarbības prasmes. Kvalifikācijas darbs sastāv no 35 lpp., 3 attēliem, 4 tabulām, 1 pielikumiem un 43 literatūras un citu avotu vienībām. Atslēgvārdi: Sadarbība, saskarsme, sadarbības prasmes, rotaļa, spēle, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstība. Author of the work: Edīte Kajaka Title of qualification work: Plays and games for promoting cooperation skills of 5-6 year old children. The purpose of the work: To find out and test in practice what games and games promote children's cooperative skills in the pedagogical process. The theoretical part of the study examines the development characteristics of 5-6-year-old children, cooperation skills, their characteristics and the promotion of children's cooperation skills in games and play. In the empirical part of the study, criteria were developed, with the help of which cooperation skills were observed at the beginning and at the end of the study. It could be observed that cooperation skills have improved with the help of movement toys and games. The work consists of 35 pages, 3 images, 4 tables, 1 appendix and 43 units of literature and other sources. Keywords: Cooperation, communication, cooperation skills, play, game, development of older preschool children.