Marijas Montesori valodas materiālu pielietošana lasīšanas prasmju veicināšanai pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem
Author
Medvedeva, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “Marijas Montesori valodas materiālu pielietošana lasīšanas prasmju veicināšanai pirmsskolā 5 – 6 gadus veciem bērniem”. Darbu autore Sanita Medvedeva, darba vadītāja Inese Barone. Pētījuma mērķis – izpētīt un pārbaudīt praksē Montesori valodas materiālu pozitīvo ietekmi uz lasītprasmes attīstību. Pētījuma jautājums – Kā Marijas Montesori valodas materiālu izmantošana var palīdzēt attīstīt un apgūt lasītprasmi 5 – 6 gadus veciem bērniem? Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 daļām – teorijas un empīriskās daļas, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta. Teorētiskajā daļā tika izmantotas psihologu, pedagogu un rakstnieku atziņas, apskatīti pētījumi, analizēta informācija par lasītprasmi, veikta teorētiskā analīze par 5 – 6 gadus vecu bērnu raksturojumu. Teorētiskajā daļā iekļauts apraksts par Mariju Montesori un viņas metodi. Darba empīriskajā daļā tika izvirzītas darba metodes un vērtēšanas kritēriji, aprakstīti izmantotie Montesori valodas materiāli. Grupa tika novērtēta trīs reizes – pētījuma sākumā, vidū un beigās. Veikts apkopojums par novēroto. Izanalizēti pētījuma beigu rezultāti. Secināts, ka Montesori valodas materiālu ieviešana ikdienā, var pozitīvi ietekmēt lasītprasmi. Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lapaspuses, iekļautas 9 tabulas, 16 attēli, 38 literatūras un avoti. Atslēgas vārdi: lasītprasme, Marijas Montesori metode, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pētījums, valoda, 5 – 6 gadus veci bērni. The qualification work is on the topic "Application of Maria Montessori language materials to promote reading skills in preschool for 5 – 6 year old children". The author of the work is Sanita Medvedeva, the supervisor is Inese Barone. The aim of the research - to investigate and test in practice the positive impact of Montessori language materials on the development of reading skills. The research question – How using Maria Montessori language materials can help to develop and master reading skills of 5 – 6 year old children? The qualification work consists of an introduction, 2 parts - theory and empirical part, conclusions, proposals, list of references. The theoretical part was based on the findings of psychologists, educators and writers, research was reviewed, information on reading literacy and theoretical analysis of the characteristics of 5 – 6 year old children was analyzed. The theoretical part includes a description of Maria Montessori and her method. The empirical part of the research sets out the methods and evaluation criteria, describes the Montessori language materials used. The group was evaluated three times - at the beginning, in the middle and at the end of the research. A summary of what was observed was made. The final results of the study were analyzed. It was concluded that the introduction of Montessori language materials in daily life can have a positive impact on reading skills. The qualification thesis consists of 49 pages, 9 tables, 16 images, 38 references and sources. Keywords: language, literacy, Maria Montessori method, pedagogical observation, pedagogical experimentation, research, 5 – 6 year old children.