Pašvadītas mācīšanās veicinošās metodes sākumskolā.
Author
Petračuka, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums : Pašvadītas mācīšanās veicinošās metodes sākumskolā. Bakalaura darba autore: Elīna Petračuka Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un praktiski izzināt sākumskolās izmantotās skolotāju pašvadītas mācīšanās veicinošās metodes. Pētījuma hipotēze: Sākumskolas skolotāji savās mācību stundās vairāk izmanto motivēšanas un domāšanas veicināšanas metodes, mazāk izmanto meta - kognitīvajās metodes, lai veicinātu skolēnu pašvadītu mācīšanos. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt un izzināt pieejamo pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pašvadītu mācīšanos. 2.Analizēt sākumskolas skolēnu vecumposma attīstības īpatnības mācīšanās kontekstā. 3.Izpētīt praktiski izmantojamās metodes pašvadītas mācīšanās veicināšanai. 4.Apkopot un analizēt iegūtos datus, izvirzīt secinājumus un izveidot ieteikumus pašvadītas mācīšanās veicināšanai sākumskolā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: Teorētiskajā daļā - tiek analizēta un apkopota pedagoģiskā un psiholoģiskā zinātniskā literatūra par pašvadītu mācīšanos, par biežāk izmantojamajām metodēm, lai veicinātu pašvadītu mācīšanos tieši sākumskolas posmā. Empīriskā daļa - šajās nodaļās tiek atklāti pētījuma rezultāti, kādas un cik bieži metodes pedagogi izmanto savā darbā. Ir apkopotas pedagogu atziņas un apskatītas mācību stundas, kurās tiek izmantotas pašvadītas mācīšanās veicināšanas metodes. Darba noslēgumā autore piedāvā metodiskos ieteikumus un izdara secinājumus. Darba apjoms : 47 lapas Title of the Bachelor's Thesis: Self-directed learning-enhancing methods in primary school. Author of the Bachelor's Thesis: Elīna Petračuka Aim of the Study: To theoretically explore and practically investigate the methods used in primary schools to promote students' self-directed learning. Hypothesis of the Study: Primary school teachers use motivation and thinking facilitation methods more frequently than metacognitive methods to promote self-directed learning among students. Objectives of the Study: 1.Analyze and explore the available pedagogical and psychological literature on self-directed learning. 2.Analyze the developmental characteristics of primary school students in the context of learning. 3.Investigate practically applicable methods to promote self-directed learning. 4.Collect and analyze the obtained data, formulate conclusions, and develop recommendations to promote self-directed learning in primary school. Structure of the Bachelor's Thesis: The Bachelor's thesis consists of two parts: Theoretical Part: Analyzes and summarizes pedagogical and psychological scientific literature on self-directed learning and the most commonly used methods to promote self-directed learning specifically at the primary school level. Empirical Part: Presents the results of the study, detailing which methods and how frequently teachers use them in their work. It includes teachers' insights and observations from lessons where self-directed learning methods are used. In the conclusion, the author offers methodological recommendations and draws conclusions. Length of the Thesis: 47 pages