Radošās rotaļas vārdu krājuma aktivizēšanai pirmsskolas pirmā posma bērniem
Author
Maslova, Anastasija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Radošās rotaļas vārdu krājuma aktivizēšanai pirmsskolas pirmā posma bērniem” izstrādāts ar mērķi izzināt radošo rotaļu izmantošanas iespējas vārdu krājuma aktivizēšanā pirmsskolas pirmajā posmā. Pētījuma teorētiskajā daļā sniegts pārskats par bērnu agrīno valodas prasmju attīstību ietekmējošajiem faktoriem, galvenā uzmanība pievērsta vārdu krājuma attīstībai un nosacījumiem dzīves pirmajos divos gados. Raksturota divgadīga bērna fiziskā, psihiskā un sociāli emocionālā attīstība no vārdu krājuma apguves pozīcijām. Centrālā uzmanība veltīta radošās rotaļas jēdzienam un rotaļu izmantošanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā vārdu krājuma aktivizēšanai. Empīriskajā daļā raksturota divgadīgu bērnu vārdu krājuma attīstība. Aplūkota radošu rotaļu (pirkstiņrotaļas, kustību rotaļas ar imitēšanu, priekšmetiskas lomu rotaļas un celtniecības rotaļas) izmantošanas iespējas vārdu krājuma aktivizēšanā. Noslēgumā, balstoties uz pedagoģiskās prakses analīzi, ieteikumu formā sniegta atbilde uz pētniecības jautājumu – kā radošās rotaļas aktivizē vārdu krājumu divgadīgiem bērniem? The qualification work “Creative play for vocabulary activation for children of the first stage of preschool” make up with the aim of exploring the possibilities of using creative plays to activate vocabulary in the first stage of preschool. The theoretical part of the study provides an overview of the factors affecting the development of children’s early language skills, the main focus is on vocabulary development and conditions in the first two years of life. The physical, mental and social-emotional development of a two-year-old child is characterized from the positions of vocabulary activation. Central attention is devoted to the concept of creative play and the possibilities of using play in the preschool pedagogical process to activate vocabulary. The empirical part describes the development of the vocabulary of two-year-old children. The possibilities of using creative plays (finger play, movement play with imitation, object role-playing and building play) in vocabulary activation are considered. In conclusion, based on the analysis of pedagogical practice, an answer to the research question is given in the form of recommendations – How does creative play activate vocabulary in two-year-olds?