dc.contributor.advisor | Laganovska, Egija | |
dc.contributor.author | Neilande, Līga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-29T01:01:38Z | |
dc.date.available | 2025-05-29T01:01:38Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 105670 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69384 | |
dc.description.abstract | Darba autore: Līga Neilande Darba vadītājs: Egija Laganovska Kvalifikācijas darba nosaukums : „Fonemātiskās izpratnes pilnveide piecgadīgiem bērniem āra nodarbībās.” Darba mērķis: Balstoties uz zinātnisko literatūru par pētāmo jautājumu un praktiski iegūtiem datiem, veikt pētījumu par fonemātisko izpratnes pilnveidi 5 gadīgiem bērniem āra nodarbībās. Darbam ir divas daļas – teorētiskā un empīriskā. Teorētiskā daļa ir sadalīta divās nodaļās, kur pirmajai ir četras apakšnodaļas, kurās tiek apkopota informācija par piecgadīga bērna raksturojumu veselumā, valodas un runas attīstību piecgadīgam bērnam, neverbālo skaņu pilnveides posms, verbālo skaņu saklausīšanas pilnveide un fonemātiskās izpratnes pilnveide. Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par āra nodarbībām un iespējām tajās pilnveidot fonemātisko izpratni. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums un datu analīze ar mērķi noskaidrot, vai āra nodarbībās iespējams pilnveidot fonemātisko izpratni. Empīriskās nodaļas beigās autore izdara secinājumus un izsaka priekšlikumus. Darba saturs atspoguļots 41 lapaspusēs, tajā ir trīs attēli, trīsdesmit izmantotās literatūras avoti, divi pielikumi un galvojums. | |
dc.description.abstract | The Author of the paper: Līga Neilande Supervisor: Egija Laganovska Theme of qualification paper: “Enhancing Phonemic Awareness in Five-Year-Olds Through Outdoor Learning Activities”. The purpose of the paper: based on scientific literature and practically obtained data conduct a paper on the improvement of Phonemic Awareness for five-year-old children in outdoor lessons. The paper consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part is divided into two chapters. The first one has four subsections, which gather information about the characteristics of five-year-old children in common, the development of language and speech for five-year-old children, the stage of development of nonverbal sounds, the development of listening to verbal sounds and the development of phonemic awareness. The second chapter gathers information about outdoor lessons and opportunities to improve phonemic awareness in them. In the empirical part a study and data analysis were conducted with the aim of finding out whether it is possible to improve phonemic awareness in outdoor lessons. At the end of the empirical chapter, the author makes conclusions and proposals. The content of the paper is reflected in 41 pages, it contains three pictures, list of thirty used resources, two attachments and guarantees. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | āra nodarbības | |
dc.subject | piecgadnieks | |
dc.subject | skaņu saklausīšana | |
dc.subject | pilnveide | |
dc.title | Fonemātiskās izpratnes pilnveide piecgadīgiem bērniem ārā nodarbībās | |
dc.title.alternative | Enhancing Phonemic Awareness in Five-Year-Olds Through Outdoor Learning Activities | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |