• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izziņas interesi veicinošas āra nodarbības pirmsskolas 3. posmā rudenī

Thumbnail
View/Open
299-105676-Skudra_Dina.Loreta_ds22106.pdf (2.509Mb)
Author
Skudra, Dīna Loreta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors - Dīna Loreta Skudra Darba nosaukums - ,,Izziņas interesi veicinošas āra nodarbības pirmsskolas 3. posmā rudenī”. Pētījuma mērķis - teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā organizēt āra nodarbības bērna izziņas intereses veicināšanai pirmsskolas 3. posmā rudenī. Darba apjoms – 40 lappuses, darbs sastāv no divām daļām - teorētiski analizētās literatūras un empīriskā pētījuma, kā arī secinājumiem, ieteikumiem un literatūras saraksta. Darbam pievienoti 20 attēli, 3 tabulas un 15 pielikumi. Teorētiskajā daļā tika analizēta pirmsskolas 3. posma bērnu izziņas interese āra nodarbībās, āra vides ietekme uz bērna veselību, āra nodarbību izmantošanas iespējas un pedagoga nozīme āra nodarbību veikšanā. Empīriskajā daļā tika veikta pedagogu aptauja par mācību satura realizēšanu āra vidē un izdarīti secinājumi, kā arī tika veikts pētījums par izmaiņām bērnu izziņas interesē pēc 5 nodarbību veikšanas āra vidē, veicot katra bērna aprakstu, izstrādājot kritērijus pēc kuriem autore vērtēja bērnu izziņas interesi pirms un pēc pētījuma, veicot pedagoģisko izmēģinājumdarbību un izdarot secinājumus par pētījuma rezultātiem.
 
Author of the Work: Dīna Loreta Skudra Title of the Work: Outdoor activities to raise cognitive interest in pre-school 3rd - fall season. Aim of the Research: To theoretically analyze and practically test methods for organizing outdoor activities to promote cognitive interest in children during the 3rd stage of preschool in autumn. Scope of the Work: The study spans 40 pages and consists of two main parts: a theoretical analysis of the literature and an empirical research study. Additionally, the work includes conclusions, recommendations, and a list of references. It features 20 images, 3 tables, and 15 appendices. The theoretical part explores the cognitive interest of children in the 3rd stage of preschool during outdoor activities, the impact of the outdoor environment on children’s health, opportunities for utilizing outdoor activities, and the educator’s role in organizing and conducting such activities. The empirical part includes a survey of educators regarding the implementation of learning content in outdoor environments, as well as a study of changes in children’s cognitive interest after five outdoor lessons. The study involved describing each child, developing assessment criteria, evaluating children’s cognitive interest before and after the lessons, conducting a pedagogical pilot activity, and drawing conclusions based on the study's results.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69385
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV