Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorZamberga, Lana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-29T01:01:39Z
dc.date.available2025-05-29T01:01:39Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105681
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69386
dc.description.abstractDarba autors: Lana Zamberga Kvalifikācijas darba tēma: otrreizēji lietojamo materiālu izmantošanas iespējas jaunrades veicināšanā tehnoloģijas mācību jomā 2. vecumposma bērniem. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt otrā vecumposma bērnu jaunrades attīstības iespējas otrreiz lietojamo materiālu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta pedagoģiskā un zinātniskā literatūra par otrā vecumposma bērnu jaunradi un tās attīstības iespējām tehnoloģiju mācību jomā. Darba praktiskajā daļā tiek veikts praktiskais pētījums, kas sastāv no vairākiem posmiem – tehnoloģiju mācība jomas kritēriju un rādītāju izvirzīšanas, bērnu jaunrades novērtēšanas sākumā, dažādu aktivitāšu ar otrreiz lietojamiem materiāliem izstrādes un attīstības novērtēšanas pētījuma beigās. Pamatojoties uz iegūtajiem rādītājiem, atbilde uz pētījuma jautājumu: darbs ar otrreiz lietojamiem materiāliem pirmsskolā veicina otrā vecumposma bērnu jaunradi, attīstot viņu radošumu, sociālās prasmes un ekoloģisko apziņu. Darba apjoms: 53 lapaspuses, 9 attēli, 7 tabulas, 4 pielikumi, 26 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: jaunrade, otrreizēji lietojamie materiāli, tehnoloģiju mācību joma.
dc.description.abstractAuthor: Lana Zamberga Thesis Topic: Using Reusable Materials to Promote Creativity in Technology Education for Children in the Second Age Group. Research Aim: To theoretically identify and practically test the development possibilities of creativity in children of the second age group during the exploration of reusable materials. The thesis consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analyzes pedagogical and scientific literature regarding the creativity of second-age group children and its development prospects in technology education. The practical part includes a study of several phases: defining criteria and indicators for technology education, assessing children's creativity at the beginning, developing various activities with reusable materials, and evaluating development at the end of the study. Based on the obtained indicators, the answer to the research question is: working with reusable materials in preschool enhances the creativity of second-age group children by developing their creativity, social skills, and ecological awareness. Length of the Work: 53 pages, 9 images, 7 tables, 4 appendices, 26 literature sources. Keywords: creativity, reusable materials, technology education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectJaunrade
dc.subjectOtrreizēji
dc.subjectlietojamie materiāli
dc.subjectTehnoloģiju mācību joma
dc.titleOtrreizēji lietojamo materiālu izmantošanas iespējas jaunrades veicināšanā tehnoloģijas mācību jomā 2. vecumposma bērniem
dc.title.alternativeOpportunities for the use of recyclable materials in promoting creativity in the field of technology learning for second-stage children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record