Dialogrunas sekmēšana lomu rotaļās bērniem 3 – 4 gadu vecumā
Author
Narbuta, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Barone, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore – Sabīne Narbuta. Darba apjoms: 33 lpp., 2 pielikumi, 3 tabulas, 6 attēli, 21 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba tēma: Dialogrunas sekmēšana lomu rotaļās bērniem 3 - 4 gadu vecumā. Pētījuma mērķis. Izpētīt un analizēt bērnstrukturēto lomu rotaļu veidus, kas veicina 3-4 gadu vecuma pirmsskolas bērnu dialogrunas attīstību. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskos materiālus par lomu rotaļu ietekmi uz 3-4 gadu vecuma bērnu valodas attīstību. 2.Izpētīt, kā 3-4 gadus vecu bērnu dialogrunas prasmes uzlabojas, lietojot bērnstrukturētās lomu rotaļas. 3.Izpētīt, kā 3-4 gadus vecu bērnu dialogrunas prasmes uzlabojas, lietojot pedagoga pedāvātās lomu rotaļas. 4.Apkopot secinājumus par veiktajiem novērojumiem praktiskā pētījuma laikā. Pētījuma jautājums: kāda veida lomas un scenāriji visefektīvāk palīdz bērniem iesaistīties dialogā un pilnveidot runas prasmes. Darba teorētiskajā daļā, tika izvēlētas pētījuma metodes: •pedagoģijas literatūras analīze, •psiholoģijas literatūras analīze. Darba empīriskajā daļā tika izvelētas pētījuma metodes: •pedagoģiskais novērojums, •lomu rotaļu aktivitāšu aprobācija, •aptauja. Pētījuma bāze: Pētījumā piedalās PII ,,X” seši 3- 4 gadus veci bērni . Atslēgas vārdi: dialogruna, bērnstrukturētās lomu rotaļas, dialogrunas sekmēšana, 3- 4 gadus veci bērni. The author of the qualification paper – Sabine Narbuta. Scope of work: 33 p., 2 appendices, 3 tables, 6 images, 21 literary sources. The topic of the qualification paper: Promoting dialogue in role plays for children aged 3 - 4 years. The purpose of the study. To study and analyze the types of role-playing that contribute to the development of dialogue speech by preschool children aged 3-4 years. Tasks of the study: 1.Analyze theoretical materials on the influence of role-playing on the language development of children aged 3-4 years. 2.Explore how 3-4 year olds' dialogue skills improve with child-structured role-play. 3.Explore how 3-4-year-olds' dialogue-speaking skills improve with educator-peddled role-play. 4.To summarize the conclusions of the observations made during the practical study. Research question: what types of roles and scenarios most effectively help children engage in dialogue and improve speech skills. In the theoretical part of the work, research methods were selected: •analysis of pedagogical literature, •analysis of the literature of psychology. In the empirical part of the work, research methods were chosen: •pedagogical observation, •approbation of role-play activities, •survey. Research base: The study involves PII,, X" six 3- to 4-year-olds. Key words: dialogue, childerns struktured role play, dialogue promotion. 3- to 4-year-olds .