• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lielumu apguve āra nodarbībās 3 – 4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-105780-Padzus-Tisa_Daiga_dp22071.pdf (1.118Mb)
Author
Padžus-Tisa, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbā “Lielumu apguve āra nodarbībās 3 - 4 gadus veciem bērniem”, darba autore Daiga Padžus – Tisa aktualizē āra nodarbības, lai veicinātu lielumu apguvi veidojot matemātiskos priekšstatus lielumu kontekstā. Kvalifikācijas darbā tiek analizēta pedagoģiskā un zinātniskā literatūra sakarības starp lielumiem un to apguve 3-4 gadus veciem bērniem, pedagoģiskā un zinātniskā literatūra āra nodarbības 3 - 4 gadus veciem bērniem, kā arī aprobētas āra nodarbības, lai 3 – 4 gadus veciem bērniem veicinātu lielumu apguvi. Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma ietvaros: tika izveidotas strukturētas āra nodarbības lieluma apguvei 3- 4 gadus veciem bērniem, aprobēta āra vide, lai sekmētu lielumu apguvi 3 – 4 gadus veciem bērniem. Atslēgas vārdi: lielumu apguve, lielumu apguves sekmēšana, āra nodarbības, āra nodarbības lielumu apguves sekmēšanai. Darba apjoms: 37 lapas, 4 tabulas, 6 attēli, 4 pielikumi.
 
In her qualification thesis "Outdoor learning of sizes for 3-4 year old children", the author Daiga Padžus - Tisa presents outdoor activities to promote the learning of sizes by developing mathematical concepts in the context of sizes. The qualification work analyses the pedagogical and scientific literature on the relationship between magnitudes and their acquisition in 3-4 year old children, the pedagogical and scientific literature on outdoor activities for 3-4 year old children, and validates outdoor activities to promote the acquisition of magnitudes in 3-4 year old children. Research methods: theoretical literature analysis, pedagogical observation, pedagogical pilot activity. Within the framework of the study: structured outdoor activities for size learning for 3-4 year olds were developed, outdoor environment was tested to promote size learning for 3-4 year olds. Keywords: size learning, size learning facilitation, outdoor activities, outdoor activities for size learning facilitation. Work volume: 37 pages, 4 tables, 6 pictures, 4 attachments.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69394
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV