• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālo prasmju veicināšana 6-7 gadus veciem bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UDHS) ar galda spēļu palīdzību

Thumbnail
View/Open
299-105801-Liduma_Rigonda_lr22077.pdf (1.002Mb)
Author
Līduma, Rigonda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Sociālo prasmju veicināšana 6 - 7 gadus veciem bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu (UHDS) ar galda spēļu palīdzību”. Darba autore – Rigonda Līduma; Darba vadītāja – Mg. pead. Egija Laganovska; Darba mērķis ir noskaidrot galda spēļu nozīmi bērnu 6 - 7 gadu vecumā sociālo prasmju veicināšanai. Darbā izmantoti zinātniskās literatūra un elektroniskie informāciju avoti. Tika analizēts bērnu 6 - 7 gadu vecumā attīstības raksturojums, bērnu ar UHDS sociālās prasmju problēmas, analizēta informācija par galda spēlēm un to izmantošanas iespējām. Praktiskajā daļā tika veikts pētījums par sociālo prasmju veicināšanu bērniem ar UHDS sociālo prasmju veicināšanai ar galda spēļu palīdzību, kur tika veikta pedagogu anketēšana, bērnu pedagoģiskā novērošana un datu analīze. Nobeigumā ir veikti secinājumi un ieteikti ieteikumi. Darbs sastāv no 4 nodaļām, 7 apakšnodaļām un 3 pielikumiem, kopā veidojot 48 lappuses.
 
The topic of the qualification work is "Promoting social skills for 6 - 7 year old children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) with the help of board games". The author of the work - Rigonda Līduma; Supervisor - Mg. pead. Egija Laganovska; The aim of the work is to find out the role of board games in promoting social skills in children aged 6 - 7 years. The work uses scientific literature and electronic sources of information. The characteristics of development of children aged 6 - 7, problems of social skills of children with ADHD, information about board games and their use were analysed. In the practical part, a study was conducted on the promotion of social skills in children with ADHD with the help of board games, where a questionnaire of teachers, pedagogical observation of children and data analysis were carried out. Finally, conclusions and recommendations are made. The thesis consists of 4 chapters, 7 subchapters and 3 annexes, totaling 48 pages.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69396
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV