3–4 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās.
Author
Karpa, Lība
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma 3–4 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās. Darba autore: Lība Karpa. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 3- 4 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšanu izmantojot rotaļas. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā autore analizēja pieejamo pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par bērnu sociālajām prasmēm, par 3–4 gadīgu bērnu vecumposma likumsakarībām, rotaļu teorētiskajiem aspektiem un to nozīmi bērnu sociālo prasmju sekmēšanā. Otrajā, empīriskajā daļā, pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, darba autore veica pētījumu izglītības iestādē, grupā, kurā ir 20 bērni vecumā no trīs līdz četriem gadiem. Pētījuma laikā tika veikta pedagoģiskā novērošana un izmēģinājumdarbība 15 grupas bērniem, kuru bērnudārza apmeklējums bija regulārs. Pētījuma rezultāti atklāj, ka katrā rotaļā ir iekļauti kādi sociālo prasmju attīstoši elementi, līdz ar to ikvienas rotaļas laikā notiek bērnu sociālo prasmju sekmēšana. Ir būtiski, lai ikdienā tiktu atrasts pietiekami ilgs laiks, lai bērniem būtu iespējas rotaļāties. Kvalifikācijas darba apjoms: pētījuma darbs 34 lapas puses, 24 attēli, 1 tabulas, 30 bibliogrāfiskā saraksta vienības. vienību skaits Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, 3–4 gadīgi bērni, rotaļas. The topic of the qualification work - Promoting social skills in 3-4 year old children in play. The author of the work - Liba Karpa. The aim of the research: to theoretically analyse and practically study the promotion of social skills of 3-4 year old children in play. The qualification work consists of two parts. In the first part the author analysed the available pedagogical and psychological literature on children's social skills, the age regularities of 3-4 year old children, theoretical aspects of play and its role in promoting children's social skills. In the second, empirical part, based on the theoretical findings, the author conducted a study in an educational institution, in a group of 20 children aged three to four years. During the study, pedagogical observation and pilot work was carried out with 15 children of the group whose attendance at the kindergarten was regular. The results of the study show that each play includes some social skills-building elements, so that children's social skills are promoted during each play. It is important to find enough time in the day for children to play. The research paper consists of 34 pages, 24 images, 1 table, and 30 bibliographic references. Keywords - social skills, 3-4 year olds, play.