Adaptācijas procesa veicināšana pirmsskolas izglītības 1. posmā
Author
Vaitovska, Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Megija Vaitovska Darba vadītājs: prof. Dr. psych. Tija Zīriņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Adaptācijas procesa veicināšana pirmsskolas izglītības 1. vecumposmā. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt, kā adaptācijas procesa veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības 1. vecumposmā. Izzināt pedagogu un vecāku rīcības ietekmi uz bērnu adaptāciju Darba saturs: 1.nodaļā - teorētiskās literatūras analīze par adaptācijas procesu pedagogu un psihologu teorijās, pedagoģisko paņēmienu pielietošanu bērnu adaptācijas veicināšanā. 2.nodaļā - anketu un novērojumu analīze. Secinājumi par gūtajām atziņām, novērojumiem, analizējot literatūru un veicot pētījumus. Kvalifikācijas darba apjoms: 52 lapas, 14 tabulas, 8 attēli, 40 literatūras avoti un 2 pielikumi. Author: Megija Vaitovska Supervisor: Prof. Dr. psych Tija Zīriņa Title of qualification work: Promotion of the adaptation process in pre-school education at the 1st stage. Theoretical part of the qualification: The author analyses the process of adaptation in the theories of pedagogues and psychologists, analyses the regularities of children's development in the first age stage of pre-school education, analyses pedagogical methods for promoting children's adaptation. Content of the work: chapter 1 - analysis of theoretical literature on the process of adaptation in the theories of pedagogues and psychologists, application of pedagogical techniques in promoting children's adaptation.chapter 2 - analysis of questionnaires and observations. Conclusions on the lessons learned, observations, analysis of literature and research. Qualification work: 52 pages, 14 tables, 8 figures, 40 references and 2 annexes.