• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Marijas Montesori didaktisko materiālu izmantošana bērnu rakstītprasmes sekmēšanai pirmsskolā.

Thumbnail
View/Open
299-106040-Punina_Anna_az14051.pdf (772.1Kb)
Author
Puniņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors: Anna Puniņa Darba nosaukums: Marijas Montesori didaktisko materiālu izmantošana bērnu rakstītprasmes sekmēšanai pirmsskolā Pētījuma mērķis: noskaidrot Marijas Montesori metodisko materiālu izmantošanas iespējas rakstītprasmes veicināšanai pirmsskolā. Darba tēmas aktualitāte balstīta uz to, ka mūsdienās bērni dzīvo tehnoloģiju piesātinātā vidē. Bērni kļūst mazkustīgāki un vairāk laika pavada pie dažādām tehnoloģijām, tādējādi netiek attīstīta ķermeņa muskulatūra. Darba pirmajā daļā tiek analizēta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra par rakstītprasmes jēdzienu, rakstītprasmes apguves pēctecību pirmsskolā un Marijas Montesori didaktisko materiālu izmantošanu rakstītprasmes sekmēšanai. Otrajā daļā bakalaura darba autore veic empīrisko pētījumu par Marijas Montesori didaktisko materiālu izmantošanu ikdienas pedagoģiskajā darbībā rakstītprasmes veicināšanai. Pētījumā piedalās 16 bērni, pētījuma norise notiek autores darba vietā. Darbs sastāv no 40 lapaspusēm, 40 avotiem, 1 tabuls, 6 attēliem.
 
Author: Anna Punina Title of work: The use of Maria Montessori's didactic materials to promote children's literacy skills in preschool. The purpose of the study: to determine the possibilities of using Maria Montessori's methodological materials to promote literacy in preschool. The relevance of the topic of the work is based on the fact that children today live in a technology-saturated environment. Children are becoming less active and spend more time with various technologies, thus the body's muscles are not developed. The first part of the work analyzes the pedagogical and psychological literature on the concept of literacy, the sequence of literacy acquisition in preschool and the use of Maria Montessori's didactic materials to promote literacy. In the second part, the author of the bachelor's thesis conducts an empirical study on the use of Maria Montessori's didactic materials in everyday pedagogical activities to promote literacy. 16 children participate in the study, the research takes place at the author's workplace. Thesis consists of 40 pages, 40 literature sorces, 1 tables, 6 figures.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69409
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV