Lasīšanas semināru organizēšanas iespējas 9.klasē lasītprasmes veicināšanai literatūras stundās
Author
Briede, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ,,LASĪŠANAS SEMINĀRU ORGANIZĒŠANAS IESPĒJAS 9. KLASĒ LASĪTPRASMES VEICINĀŠANAI LITERATŪRAS STUNDĀS’’ mērķis ir izzināt iespējas, kā organizēt lasīšanas seminārus, izstrādāt un aprobēt lasīšanas semināru materiālus sekmīgai semināru organizēšanai literatūras stundās 9. klasē. Pirmajā nodaļā raksturota lasīšanas kompetence un tās attīstīšanas iespējas. Otrajā nodaļā raksturoti lasīšanas semināri kā viens no metodiskajiem paņēmieniem. Trešajā nodaļā apkopotas 9. klases skolēnu vecumposma īpatnības, izmēģinājuma darbībā iesaistīto skolēnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums un aptaujas anketas rezultāti. Ceturtajā nodaļā aprakstīta lasīšanas semināru materiālu izstrāde un aprobācija. Secināts, ka attīstīta skolēnu lasītprasme, organizējot lasīšanas seminārus un semināru noslēguma nodarbības. Izmēģinājumdarbība veikta no 2024. gada septembra līdz 2024. gada novembrim Rīgas privātajā vispārējās vidējās izglītības iestādē 9. a klasē, kurā mācās 8 skolēni. Pielikumos apkopoti mācību stundu konspekti, didaktiskajā izmēģinājumdarbībā izmantotie materiāli (darba lapas, prezentācijas, kritēriji u. c.), skolēnu veikto darbu paraugi u. c. Darba apjoms – 96 lappuses. The aim of the bachelor’s thesis "Organisation of Reading Seminars to Improve Reading Skills in Grade 9 Literature Lessons" is to explore ways to organize reading seminars, and develop and test materials for successful seminar organization in literature classes for 9th-grade students. The first chapter describes reading competence and opportunities for its development. The second chapter characterises reading seminars as one of the methodological approaches. The third chapter summarizes the developmental peculiarities of 9th-grade students, the pedagogical and psychological profile of the students involved in the trial activity, and the survey results. The fourth chapter outlines the development and testing of materials for reading seminars. It was concluded that students' reading skills improved by organizing reading seminars and conducting follow-up seminar sessions. The case study was conducted from September 2024 to November 2024 at a private secondary education institution in Riga with eight ninth-grade students. The appendices include lesson plans, materials used in the didactic trial activity (worksheets, presentations, criteria, etc.), examples of students’ work, and more. The thesis consists of 96 pages.