Bakalaura līmeņa studentu nodomu turpināt izglītību saistība ar viņu personīgajiem mērķiem citās jomās
Author
Kornis, Oto
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir noskaidrot, kā psiholoģijas bakalaura līmeņa studentu nodoms turpināt izglītību maģistra līmenī ir saistīts ar viņu personīgajiem mērķiem dažādās dzīves jomās. Kā arī apskatīt, kā dzimums, kurss un iepriekš iegūta augstākā izglītība, ir saistīta ar šo nodomu. Pētījumā piedalījās 93 Latvijas Universitātes psiholoģijas studenti vecumā no 18 līdz 56 gadiem, kuri aizpildīja aptauju, kas sastāvēja no divām daļām: 1. I. Ajzena Plānotās uzvedības teorijas aptauja par attieksmi, subjektīvajām normām, uztverto uzvedības kontroli un reālo nodomu. 2. aptauja par mērķiem dažādās dzīves jomās kā izglītība, karjera un ģimene. Rezultāti uzrādīja, ka pozitīva attieksme un augsta uztvertā uzvedības kontrole pozitīvi saistās ar nodomu turpināt studijas, savukārt mērķiem dažādās dzīves jomā nav nozīmīgas saistītibas ar nodomu. Šis darbs veido ieskatu, kā studentu personīgie mērķi un uzskati saistās ar viņu izvēli saistībā ar izglītību. The aim of this work is to to explore how psychology undergraduate students' intention to continue their education at master's level is related to their personal goals in different areas of their lives. As well as to look at how gender, course and previously acquired higher education relate to this intention. 93 psychology students of the University of Latvia aged 18- 56 participated in the study and completed a questionnaire consisting of two parts: 1. I. Ajzen's Theory of Planned Behaviour questionnaire on attitudes, subjective norms, perceived behavioural control and actual intention. 2. a questionnaire on goals in different domains of life such as education, career and family. The results indicated that positive attitudes and high perceived behavioural control are positively related to the intention to pursue further studies, while goals in different domains of life have no significant link with intention. This work provides insights into how students' personal goals and beliefs are linked to their educational choices.