• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ziņu portālu “Delfi.lv” un “Rus.Delfi.lv” komunikācijas salīdzinājums “Facebook” platformā

Thumbnail
View/Open
303-106322-Suhareva_Anna_as21391.pdf (10.17Mb)
Author
Suhareva, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Ziņu portālu “Delfi.lv” un “Rus.Delfi.lv” komunikācijas salīdzinājums “Facebook” platformā” mērķis ir analizēt, kā mediju uzņēmums “Delfi” pielāgo saturu dažādām valodu grupām, vienlaikus pievēršoties auditorijas mijiedarbības paradumiem ar abu redakciju veidoto saturu. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti pētnieciskie jautājumi, kas balstīti uz lietojuma un apmierinājuma teoriju, kā arī uz empīriski iegūtiem datiem. Pētījumā izmantotas trīs metodes: daļēji strukturēta intervija, kvantitatīva satura analīze un auditorijas aptauja. Rezultātā tika identificētas būtiskas atšķirības starp latviešu un krievu auditoriju mijiedarbības paradumiem un atklāts, ka auditoriju iesaistes līmeni ievērojami ietekmē satura tematiskā specifika.
 
The aim of the bachelor thesis "Comparison of communication between news portals “Delfi.lv” and “Rus.Delfi.lv” on “Facebook” platform" is to analyse how the media company “Delfi” adapts its content to different language groups while focusing on the audience's interaction habits with the content produced by both editorial offices. To achieve this, the research questions were based on uses and gratifications theory, as well as on empirical data. Three methods were used: semi-structured interview, quantitative content analysis and audience survey. The results identified significant differences between the interaction patterns of Latvian and Russian audiences and revealed that the level of audience engagement is significantly influenced by the thematic specificity of the content.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69440
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV