Latvijas-Baltkrievijas pierobežas pilsētu Krāslavas un Verhņedvinskas iedzīvotāju pārrobežu mobilitāte
Автор
Zujeva, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Krišjāne, Zaiga
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba „Latvijas – Baltkrievijas pierobežas pilsētu Krāslavas un Verhņedvinskas iedzīvotāju pārrobežu mobilitāte” mērķis ir izpētīt Latvijas – Baltkrievijas pierobežas pilsētu Krāslavas un Verhņedvinskas iedzīvotāju pārrobežu mobilitāti. Kopš Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā 2004. gada 1. maijā, pārrobežu mobilitātes pētījumu raksturs ir ievērojami mainījies, īpaši saistībā ar ES „iekšējām” un „ārējām” robežām.
Darbs sastāv no 5 nodaļām - ievada, secinājumiem, izmantotās literatūras un pielikumiem. Pirmajā nodaļā apzināti robežas, iedzīvotāju mobilitātes jēdzieni ģeogrāfijā un aplūkoti iepriekš veiktie pētījumi par pārrobežu mobilitāti, pierobežas pilsētām un iedzīvotājiem. Otrajā nodaļā aprakstīti darbā izmantotie materiāli un metodes. Trešajā nodaļā raksturotas Krāslavas un Verhņedvinskas pilsētas un tās aplūkotas reģionālajā skatījumā. Ceturtajā nodaļā analizētas Latvijas – Baltkrievijas pierobežas saiknes. Piektajā nodaļā salīdzināta pierobežas pilsētu iedzīvotāju pārrobežu mobilitāte un izvērtētii robežas uztveres veidi.
Atslēgas vārdi: robeža, pierobežas pilsētas, pārrobežu mobilitāte, Krāslava, Verhņedvinska. The aim of the Master’s thesis „Latvia – Belorussia cross-border mobility: the case of Kraslava and Verhodvinsk” is to explore population cross - border mobility in the Latvia – Belorussia border towns Kraslava and Verhodvinsk. Since Latvia joined the European Union on May 1 2004, the discourse of cross-border mobility is considerably more active, especially in association with the EU internal and external borders.
The Master’s thesis consists of 5 chapters, introduction, conclusions, bibliography and appendix. There are several theoretical points discussed about the borders, population mobility conceptual meanings and previous researches on cross – border mobility, border towns and border inhabitants in the first chapter. In the second chapter there is description of material and method section used in the research. Towns Kraslava and Verhodvinsk are described and discussed in regional aspects in the third chapter. In fourth chapter there is analysis of Latvia – Belorussia border ties. In the fifth chapter mobility evalutation of border town population and analysis of border perception forms is performed.
Key words: border, border towns, cross – border mobility, Kraslava, Verhodvinsk.