Gājēju un velosatiksmes infrastruktūras novērtējums Rīgas pilsētas Latgales apkaimē: ietvju un veloceliņu pieejamība un kvalitāte
Author
Smildziņa, Sanija
Co-author
Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā “Gājēju un velosatiksmes infrastruktūras novērtējums Rīgas pilsētas Latgales apkaimē: ietvju un veloceliņu pieejamība un kvalitāte” tiek analizēta aktīvās mobilitātes nozīme klimata pārmaiņu mazināšanā un potenciāls ilgtspējīgas pilsētvides veidošanā. Darba mērķis ir novērtēt gājēju un velosatiksmes infrastruktūras pieejamību un kvalitāti Rīgas pilsētas Latgales apkaimē. Darbā tiek veikta zinātnisko rakstu izpēte, politikas un plānošanas dokumentu, kā arī normatīvā regulējuma analīze. Pētījumā izstrādāta metodoloģija gājēju un velobraucēju infrastruktūras novērtēšanai pēc tādiem kritērijiem kā ietvju platums, apmaļu augstums un seguma kvalitāte. Veikts lauka apsekojums Latgales apkaimē, rezultāti analizēti un vizualizēti kartogrāfiskā materiālā. Secināts, ka rezultāti apstiprina darbā izvirzīto hipotēzi par Latgales apkaimes gājēju un velosatiksmes infrastruktūras sadrumstalotību un nepietiekamo kvalitāti. Master’s thesis “Pedestrian and cycling infrastructure assessment in Latgale neighbourhood of Riga city: availability and quality of sidewalks and bicycle paths” analyzes the role of active mobility in mitigating climate change and the potential for creating a sustainable urban environment. The aim of the thesis is to assess the availability and quality of pedestrian and bicycle infrastructure in the Latgale neighbourhood of Riga. The thesis includes a study of scientific articles, an analysis of policy and planning documents, as well as regulatory regulations. The study developed a methodology for assessing pedestrian and bicycle infrastructure according to criteria such as sidewalk width, curb height, and pavement quality. A field survey was conducted in the Latgale neighbourhood, the results were analyzed and visualized in cartographic material. It was concluded that the results confirm the hypothesis put forward in the thesis about the fragmentation and insufficient quality of pedestrian and bicycle infrastructure in the Latgale area.