Show simple item record

dc.contributor.advisorDorošenko, Jeļenaen_US
dc.contributor.authorGrigorjeva, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T10:17:19Z
dc.date.available2015-03-23T10:17:19Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other29232en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/6992
dc.description.abstractBiznesa termini ir pieejami specializētajās vārdnīcās, kas ietver jēdzienus tikai no šīs īpašas jomas. Tomēr, vispārējas skaidrojošas vārdnīcas arī ietver biznesa jēdzienus, lai gan ne tik plašā apmērā, kā specializētās vārdnīcas. Tradicionālās terminoloģijas teorija ietver sevī piecus principus. R. Temmerman tos kritizē un piedāvā savu pieeju terminoloģijas aprakstam. Šā darba mērķis ir salīdzināt abas teorijas un izpētīt, vai mūsdienu mācību un specializētu vārdnīcu jēdzienu skaidrojumi atbilst tradicionālās terminoloģijas teorijas principiem. Lai sasniegtu darba mērķi, tika analizēti šķirkļi divām mūsdienu tiešsaistes vārdnīcām, attiecībā uz pieciem tradicionālās terminoloģijas teorijas principiem: Longman Dictionary of Contemporary English un Cambridge Dictionary of Business Term. Rezultātā tika noskaidrots, ka to pieeja jēdzienu skaidrojumam zināmā mērā atbilst četriem no pieciem principiem. Atslēgvārdi: tradicionālā terminoloģija, principi, kritika, vārdnīcas, biznesa jēdzieni.en_US
dc.description.abstractThe list of business terms is available in specialized dictionaries which include terms only from a particular field. However, general-purpose explanatory dictionaries also provide business terms, though not in as extensive amount. The traditional terminology theory involves the five basic principles. R.Temmerman criticizes them and proposes her own approach towards terminology description. The purpose of this paper is to compare the two theories and investigate if defining policies of modern learner’s and specialized dictionaries conform to the principles of traditional terminology theory. To achieve the aim, the entries of the online versions of two modern dictionaries, namely, Longman Dictionary of Contemporary English and Cambridge Dictionary of Business Terms have been analyzed regarding the five principles of traditional terminology theory. In the result, it has been found out that their defining approaches conform to four out of five principles to some extent. Key words: traditional terminology, principles, criticism, dictionaries, business terms.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleTerminoloģijas principi: pieeja biznesa jēdzienu definīcijām angļu vienvalodas vārdnīcāsen_US
dc.title.alternativePrinciples of Terminology: Approaches to Definition of English Business Terms in English Monolingual Dictionariesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record