Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaude-Demidova, Alla
dc.contributor.authorDadze, Renāte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:02:37Z
dc.date.available2025-06-26T01:02:37Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other107593
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70044
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noskaidrot vai pastāv saistības starp pašuztverto skolotāju atbalstu, vecāku iesaisti un vecāko klašu skolēnu mācību motivāciju. Bakalaura darba ietvaros tika aptaujāti 87 vidusskolas klašu skolēni vecumā no 16 līdz 20 gadiem, no tiem 53 meitenes un 34 zēni. Empīriskajā daļā tika izmantotas Iekšējās motivācijas aptauja, Uztvertā skolotāju atbalsta skalas aptauja un Vecāku iesaistīšanās aptauja. Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp vidusskolēnu motivācijas elementiem kā interese, prieks, uztvertā kompetence un skolotāja pozitīvo attieksmi, pieejamību, iedvesmošanu un ieinteresētību palīdzēt. Pastāv statistiski nozīmīga saistība starp vidusskolēnu izjusto spiedienu, spriedzi un skolotāja pieejamību. Mācību motivāciju statistiski nozīmīgi izskaidro vecāku iesaiste. Pastāv statistiski nozīmīgas dzimumatšķirības vecāku iesaistes rādītājos- meiteņu izlasē statistiski nozīmīgi augstāki rādītāji. Nepastāv statistiski nozīmīga saistība starp bērnu skaitu ģimenē un uztverto vecāku iesaisti.
dc.description.abstractThe bachelor theses aim is to find out whether there is a correlation between the self-perceived support of teachers, parents involvelemt and senior grade students learning motivation. Within bachelor thesis there were interviewed 87 high school students of age 16-20 years old, 53 girls and 34 boys. In the epmirical part was used Intrinsic motivation inventory, Percieved Teachers support scale and Parent’ Involvment in Children’s Learning inventory. The results show that there are statistically significant associations between the motivational elements as interest, joy, percieved competence and a teacher’s positive attitude, availability, inspiration and interest in helping. There is a statistically significant correlation between the experienced pressure, the tensions and the availability of the teacher. Learning motivation is statistically significantly explained by the involvement of parents. There are statistically significant gender differences in parental involvement rates- statistically higher rates in the girl’s sample. There is no statistically significant association between the number of children in the family and the percieved involvement of parents.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectvecāko klašu skolēni
dc.subjectskolotāja atbalsts
dc.subjectvecāku iesaiste
dc.subjectmācību motivācija
dc.titleVecāko klašu skolēnu pašuztvertais atbalsts no skolotājiem, iesaiste no vecākiem un tā saistība ar mācību motivāciju
dc.title.alternativeSenior Grade Students Self-Perceived Support from Teachers, Involvement from Parents and its Relationship with Learning Motivation
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record