• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pieprasījumu ietekmējošie faktori elektroniskajā komercijā.

Thumbnail
View/Open
303-108084-Voleina_Pavels_pv22007.pdf (1.570Mb)
Author
Voleiņa, Pāvels
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir "Pieprasījumu ietekmējošie faktori elektroniskajā komercijā" un darba mērķis ir identificēt un izvērtēt galvenos faktorus, kas ietekmē patērētāju pieprasījumu e-komercijas nozarē. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā analizēti e-komercijas pamatjēdzieni, tās attīstības modeļi un teorētiskie aspekti, kas saistīti ar pieprasījuma veidošanu. Otrajā daļā analizēts e-komercijas nozares normatīvais regulējums Latvijā un Eiropas Savienībā, kā arī izpētīta situācija Latvijas tirgū un pasaulē. Trešajā daļā veikta empīriska analīze, analizējot SIA Pigu Latvia piemēru, lai identificētu galvenos pieprasījumu ietekmējošos faktorus. Darba nobeigumā autors izdarījis secinājumus un izstrādājis priekšlikumus uzņēmumiem.
 
The title of the bachelor thesis is "Factors Influencing Demand in E-Commerce" and the aim of the thesis is to identify and evaluate the main factors influencing consumer demand in the e-commerce industry. The thesis consists of three parts. The first part deals with the basic concepts of e-commerce, its development models and theoretical aspects related to demand creation. The second part analyses the regulatory framework of the e-commerce sector in Latvia and the European Union, as well as examines the situation on the Latvian market and in the world. The third part of the study is an empirical analysis, looking at the case of SIA Pigu Latvia, in order to identify the main factors influencing demand. The author concludes the paper and develops proposals for companies.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70246
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV