Latvija kā mūzikas tūrisma galamērķis dzīvās mūzikas mega-pasākumu pieprasījuma kontekstā
Author
Kondratjuka, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa-Cunska, Kristīne
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Latvija kā mūzikas tūrisma galamērķis dzīvās mūzikas mega-pasākumu pieprasījuma kontekstā” mērķis ir izpētīt Latvijas dzīvās mūzikas mega-pasākumu pieprasījumu un izvērtēt to ietekmi uz tūrisma attīstību, vienlaikus identificējot galvenos izaicinājumus un iespējas šīs nozares pilnveidei. Ņemot vērā globālās tendences, kurās kultūras un muzikālie pasākumi kļūst par svarīgiem tūrisma virzītājspēkiem, darbs pievēršas mūzikas industrijas un tūrisma nozares savstarpējai ietekmei Latvijā. Īpaša uzmanība pievērsta mega-pasākumu lomas izpētei ekonomiskajā attīstībā, vietas tēla veidošanā un ārvalstu tūristu piesaistei. Teorētiskajā daļā aplūkoti kultūras tūrisma un mega-pasākumu jēdzieni, mūzikas industrijas ekonomiskie un emocionālie aspekti. Analītiskajā daļā veikta datu analīze par mūzikas pasākumu dinamiku Latvijā un Eiropā, kā arī apskatīti galvenie šķēršļi industrijas attīstībai. Empīriskajā daļā veikta ārvalstu respondentu aptauja un nozares ekspertu intervijas, kuru rezultāti sniedz padziļinātu izpratni par mūzikas tūrisma potenciālu Latvijā. Balstoties uz iegūtajiem datiem, darbā izstrādāti secinājumi un praktiski priekšlikumi valsts un industrijas līmeņa attīstībai. Atslēgvārdi: mūzikas tūrisms, mega-pasākumi, tūrisma galamērķis, pieprasījums, mūzikas industrija. The aim of the bachelor thesis "Latvia as a music tourism destination in the context of demand for live music mega-events" is to study the demand for live music mega-events in Latvia and assess their impact on tourism development, while identifying the main challenges and opportunities for the improvement of this sector. Taking into account the global trends in which cultural and musical events are becoming important drivers of tourism, the paper focuses on the interplay between the music industry and tourism in Latvia. Particular attention is paid to the role of mega-events in economic development, place branding and attracting foreign tourists. The theoretical part deals with the concepts of cultural tourism and mega-events, economic and emotional aspects of the music industry. The analytical part analyses data on the dynamics of music events in Latvia and Europe, as well as the main obstacles to the development of the industry. The empirical part includes a survey of foreign respondents and interviews with industry experts, the results of which provide an in-depth understanding of the potential of music tourism in Latvia. Based on the data obtained, the paper draws conclusions and develops practical proposals for national and industry development. Keywords: music tourism, mega-events, tourism destination, demand, music industry.