• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valsts atbalsts aviokompānijām COVID-19 laikā un tā loma aviācijas sektorā attīstībā

Thumbnail
View/Open
303-108169-Pitrans_Deivids_dp21082.pdf (1.374Mb)
Author
Pitrāns, Deivids
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Sproģe-Rimša, Santa
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Deivida Pitrāna bakalaura darbs “Valsts atbalsts aviokompānijas COVID-19 laikā un tā loma aviācijas sektora attīstībā”. Bakalaura darba mērķis izvērtēt, kā valsts sniegtais atbalsts ietekmējis aviokompāniju ilgtspēju un konkurētspēju COVID-19 krīzes laikā. Darba struktūru veido trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā tiks apskatīti ar krīzēm saistītie teorētiskie pamatjēdzieni, tostarp to definīcija, klasifikācija, galvenie cēloņi un sekas. Īpaša uzmanība tiks pievērsta krīzes vadības teorētiskajiem pamatiem un esošo pieeju analīzei valdības atbalstam krīzes laikā. Tiks izskatīti arī aviācijas nozarē izmantotie valdības atbalsta mehānismi, piemēram, finanšu subsīdijas, nodokļu atvieglojumi un valsts garantijas, īpašu uzmanību pievēršot to efektivitātei un ietekmei uz nozari. Otrajā nodaļā tiks analizēta krīzes ietekme uz avioindustrijas nozari. Tiks izceltas galvenās aviācijas nozares iezīmes, kas padara to īpaši neaizsargātu pret tādām krīzēm kā globālā ekonomikas lejupslīde un COVID-19 pandēmija. Turklāt tiks pētīta aviokompāniju atbalsta prakse aviācijas sektorā. Trešajā nodaļā tiks detalizēti izpētīts AS “airBaltic” piemērs, apskatot tā vēsturi, attīstības posmus, organizatorisko struktūru un galvenos finanšu darbības aspektus. Īpaša uzmanība tiks pievērsta tam, kā uzņēmums reaģēja uz krīzes radītajiem izaicinājumiem, īpaši COVID-19 pandēmijas laikā, kā arī analizētas krīzes pārvarēšanai izmantotās stratēģijas un izvērtēta valsts atbalsta loma uzņēmējdarbības ilgtspējas nodrošināšanā. Tāpat šajā nodaļā tiks veikta ekspertu interviju analīze ar aviācijas nozares pārstāvjiem un valsts amatpersonām, ar mērķi izprast, kā un cik lielā mērā valsts atbalsts ietekmējis aviokompānijas izdzīvošanu un konkurētspēju pēc COVID-19 radītās krīzes. Balstoties uz iegūtajiem datiem, tiks salīdzināti ekspertu viedokļi, identificētas galvenās problēmas un valdības atbalsta pieejas aviācijas nozarē, kā arī izstrādāti priekšlikumi krīzes pārvarēšanas uzlabošanai Latvijā. Bakalaura darba apjoms: 81 lapaspuses, 5 attēli, 6 grafiki, 3 pielikumi. Atslēgvārdi: aviācija, aviokompānijas, COVID-19, krīze, valsts atbalsts, pandēmija.
 
Deivids Pitrans Bachelor's Thesis “State aid for airlines during COVID-19 and its role in the development of the aviation sector”. Theme of bachelors diploma thesis: State support for airlines during the crisis and its role in the aviation sector. The aim of this thesis is to assess the impact of state aid on the sustainability and competitiveness of airlines during the COVID-19 crisis. The work is structured in three chapters. The first chapter will review the basic theoretical concepts related to crises, including their definition, classification, root causes and consequences. Particular attention will be paid to the theoretical foundations of crisis management and the analysis of existing approaches to support the government in times of crisis. Government support mechanisms used in the aviation sector, such as financial subsidies, tax incentives and state guarantees, will also be examined, with a particular focus on their effectiveness and impact on the sector. The second chapter will analyse the impact of the crisis on the aviation industry. It will highlight the main features of the aviation sector that make it particularly vulnerable to crises such as the global economic downturn and the COVID-19 pandemic. In addition, airline support practices in the aviation sector will be explored. The third chapter will examine the case of airBaltic AS in detail, looking at its history, development stages, organisational structure and key financial performance aspects. It will pay particular attention to how the company responded to the challenges posed by the crisis, in particular during the COVID-19 pandemic, analyse the strategies used to cope with the crisis and assess the role of state support in ensuring business sustainability. The chapter will also analyse expert interviews with aviation industry representatives and government officials to understand how and to what extent State aid has influenced the airline's survival and competitiveness after the COVID-19 crisis. Based on the data obtained, expert opinions will be compared, key challenges and approaches to government support in the aviation sector will be identified, and proposals for improving the handling of the crisis in Latvia will be developed. The thesis consists of: 81 pages, 5 figures, 6 graphics, 3 annexes. Keywords: aviation, airlines, COVID-19, crisis, government support, pandemic.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70276
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV