Māklsīgā intelekta ietekme tūrisma nozares attīstības veicināšanā Latvijā
Author
Jasliņa, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Mākslīgā intelekta ietekme tūrisma nozares attīstības veicināšanā Latvijā” analizē MI lomu tūrisma nozarē, izvērtējot tā potenciālu un izaicinājumus. Darba mērķis – izvērtēt MI ietekmi uz tūrisma nozares attīstību Latvijā un identificēt nākotnes iespējas. Tika analizēti MI teorētiskie aspekti, starptautiskā pieredze, veikta intervija ar ekspertu, kā arī aptaujas ar tūristiem un tūrisma uzņēmējiem. Rezultāti liecina, ka MI galvenokārt tiek izmantots iekšējo procesu uzlabošanai, taču klientu apkalpošanā tā integrācija ir lēnāka uzticības trūkuma un valodas barjeras dēļ. Gan uzņēmēji, gan lietotāji atzīst MI potenciālu efektivitātes paaugstināšanā, personalizācijā un konkurētspējas uzlabošanā. Atslēgas vārdi: Mākslīgais intelekts, tūrisms, ceļojumu plānošana, tehnoloģiju integrācija, tūrisma pieredze The bachelor thesis “The Impact of Artificial Intelligence in Promoting the Development of Tourism Industry in Latvia” analyses the role of AI in the tourism industry, evaluating its potential and challenges. The aim of the thesis is to evaluate the impact of AI on the development of the tourism industry in Latvia and to identify future opportunities. Theoretical aspects of MI, international experience, interviews with experts and surveys with tourists and tourism entrepreneurs were analysed. The results show that MI is mainly used to improve internal processes, while customer service is hampered by lack of trust and language barriers. Both operators and users recognise the potential of MI to increase efficiency, personalisation and improve competitiveness. Keywords: Artificial intelligence, tourism, travel planning, technology integration, tourism experience