• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aviokompānijas mārketinga stratēģijas novērtējums

Thumbnail
View/Open
303-108172-Salamatova_Eleonora_es21134.pdf (2.001Mb)
Author
Salamatova, Eleonora
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kalniņa, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā bakalaura darbā analizēta AirBaltic mārketinga stratēģijas efektivitāte klientu iesaistes, zīmola veiktspējas un finanšu rezultātu uzlabošanā. Pētījuma objekts ir mārketinga stratēģija aviācijas nozarē. Pētījuma priekšmets ir AirBaltic kā hibrīdpārvadātāja darbība. Pētījumā izmanti teorētiskie mārketinga modeļi AirBaltic gadījumu analīzē, kas aptver laika posmu no 2019. līdz 2024. gadam. Metodoloģija ietver sekundāro datu analīzi un strukturētu klientu anketu ar 103 atbildēm. Rezultāti liecina, ka AirBaltic stratēģija lielā mērā ir efektīva, īpaši lojalitātes un digitālās palīdzības jomā. Tomēr ierobežota zīmola atpazīstamība joprojām ir izaicinājums.
 
This bachelor thesis analyzes the effectiveness of AirBaltic’s marketing strategy in enhancing customer engagement, brand performance, and financial outcomes. The object of the research is the marketing strategy in the airline industry. The subject of the study is AirBaltic’s activities as a hybrid carrier. The study applies theoretical marketing models in a case analysis of AirBaltic, covering the period from 2019 to 2024. The methodology includes secondary data analysis and a structured customer questionnaire with 103 responses. The results indicate that AirBaltic’s strategy is largely effective, particularly in loyalty and digital outreach. However, limited brand visibility remains a challenge.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70279
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV