• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientu piesaiste uzņēmumā SIA MontMasca

Thumbnail
View/Open
303-108194-Mazprecniece_Madara.Luize_mm21293.pdf (2.105Mb)
Author
Mazprecniece, Madara Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Rozīte, Kristīne
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Klientu piesaiste uzņēmumā SIA MontMasca” aplūkotas stratēģijas, kas nepieciešamas efektīvai klientu piesaistei interneta veikalā, ņemot vērā izdevniecības SIA MontMasca darbības specifiku. Uzņēmumam ir zems atkārtoto pirkumu īpatsvars, kā arī netiek pilnībā izmantoti e-komercijas rīki klientu piesaistei digitālajā vidē. Bakalaura darba mērķis ir, izpētot esošo uzņēmuma situāciju un identificētos klientu piesaistes trūkumus, izstrādāt praktiski īstenojamus priekšlikumus klientu skaita palielināšanai un konkurētspējas uzlabošanai Latvijas grāmatniecības nozarē. Darbs sastāv no ievada un četrām nodaļām. Tajās analizēta grāmatniecības nozare Latvijā, interneta veikalu klientu piesaistes stratēģijas un veikta padziļināta SIA MontMasca analīze. Pētījuma rezultātā izstrādātas trīs rekomendācijas klientu piesaistes veicināšanai – tīmekļa vietnes SEO uzlabošana, e-pasta mārketinga stratēģijas pilnveide un lojalitātes programmas ieviešana. Pētījumā izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās pētniecības metodes – veikts literatūras apskats, intervija, praktiska spraudņu testēšana WordPress vidē un e-pasta mārketinga datu analīze.
 
The bachelor’s thesis “Customer Acquisition in MontMasca Ltd”, explores strategies necessary for effective customer acquisition in the online store, taking into account the specifics of the publishing house SIA MontMasca. The company has a low rate of repeat purchases and underutilized e-commerce tools for customer engagement in the digital environment. The aim of the thesis is to analyze the current situation of the company and its identified deficiencies in customer acquisition, and to develop practically implementable proposals to increase the number of customers and enhance the company’s competitiveness in the Latvian book publishing sector. The thesis consists of an introduction and four chapters. They analyze the publishing industry in Latvia, assess customer acquisition strategies for online stores, and conduct an in depth analysis of SIA MontMasca. As a result of the study there have been developed three recommendations to promote customer acquisition – improvement of the SEO on the website, enhancement of the email marketing strategy, and the implementation of a loyalty program. In the study there were used both qualitative and quantitative research methods including a literature review, an interview, practical testing of plugins in the WordPress environment and analysis of email marketing performance data.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70284
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV