• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sporta mārketinga komunikācijas stratēģijas attīstīšanas iespējas.

Thumbnail
View/Open
303-108327-Abola_Diamante_da22039.pdf (2.553Mb)
Author
Ābola, Diamante
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Sporta mārketinga komunikācijas stratēģijas attīstīšanas iespējas”, kur otrās darba nodaļas ietvaros pētīts Latvijas Basketbola savienības pielietotās mārketinga komunikācijas stratēģijas. Pētījuma mērķis ir, izvērtējot sporta mārketinga elementu un komunikācijas stratēģijas teorētiskos aspektus, izvirzīt priekšlikumus komunikācijas stratēģijas īstenošanas pilnveidošanas iespējām. Bakalaura darbu veido trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā tiek definēts sporta mārketinga jēdziens, galvenie elementi (7P), komunikācijas stratēģijas realizēšanas veidi, digitālo un tradicionālo kanālu loma sporta mārketingā, kā arī komunikatīvās efektivitātes vērtēšanas iespējas. Otrajā nodaļā tiek izskatīts konkrētās sporta organizācijas – LBS komunikācijas stratēģijas, sadarbību aspekts, digitālo un tradicionālo kanālu loma attiecīgajā organizācijā. Savukārt trešā darba nodaļa paredz aptauju, kas ļauj noskaidrot auditorijas novērtējumu par basketbola mārketinga pasākumu komunikācijas sniegumu un noteikt pilnveidošanas iespējas. Pētījuma praktiskajā daļā tiek izmantota kvantitatīvā pētniecības metode jeb anketēšana. Bakalaura darba apjoms ir 84 lapas, ietver 24 attēlus, 3 pielikumus un tiek izmantoti 33 avoti.
 
The topic of the bachelor’s thesis is “Opportunities for the Development of Sports Marketing Communication Strategy”, with the second chapter focusing on the marketing communication strategy applied by the Latvian Basketball Association. The aim of the research is to propose improvements for the implementation of a communication strategy by evaluating the theoretical aspects of sports marketing elements and communication strategy in the context of basketball. The bachelor’s thesis consists of three chapters. The first chapter defines the concept of sports marketing, its main elements (7Ps), methods for implementing communication strategy, the role of digital and traditional channels in sports marketing, as well as possibilities for evaluating communicative effectiveness. The second chapter examines the communication strategy of a specific sports organization – the Latvian Basketball Association, including aspects of cooperation and the role of digital and traditional channels within the organization. The third chapter presents a survey, which helps to identify audience perceptions of the communication performance of basketball marketing activities and determine areas for improvement. The practical part of the research uses a quantitative research method – a questionnaire. The bachelor’s thesis consists of 84 pages, includes 24 figures, 3 appendices, and references 33 sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70304
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV