• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālās telpas izmantošana preču pozicionēšanai – interneta kataloga izveide uzņēmumā SIA “Skandi Grupa”

Thumbnail
View/Open
303-108428-Zauska_Krisjanis_kz21041.pdf (1.838Mb)
Author
Zauska, Krišjānis
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Žuka, Rita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā aplūkots uzņēmumam SIA “Skandi Grupa” piederošais veikals “Labas Lietas” un tā darbība. Tiek identificētas 3 galvenās problēmas – ierobežotais tirdzniecības telpu lielums, nepieejamība preču sortimentam tiešsaistē un zemā jaunu klientu piesaiste. Tīmekļa vietne ar interneta katalogu tiek izvēlēta kā risinājums identificētajām problēmām. Darba gaitā tiek aplūkotas un salīdzinātas 4 satura vadības sistēmas – WordPress, Wix, Squarespace un Webflow – kā interneta kataloga izveides risinājumi konkrētā uzņēmuma gadījumā. Tiek izplānota tīmekļa vietne, izstrādātas vietnes prasības un izveidota un publicēta šī vietne izmantojot kā visatbilstošāk novērtēto sistēmu – Wix. Darba rezultātā izveidota un publicēta tīmekļa vietne, kas atrisina identificētās problēmas un var kalpot par pamatu līdzīgu uzņēmumu vietņu izstrādei.
 
This bachelor's thesis examines the store “Labas Lietas” owned by SIA “Skandi Grupa.” Three key issues were identified: limited physical space, lack of online access to the product assortment, and low attraction of new customers. A website with an online catalog is chosen as a solution to these identified issues. During the course of the thesis, four content management systems—WordPress, Wix, Squarespace, and Webflow—were compared to determine the most suitable platform for the creation of an online catalog. Based on usability and functionality, Wix was selected. The website was planned, requirements defined, and the site developed and published using Wix. The resulting website addresses the identified issues and can serve as a model for similar businesses seeking to improve their digital presence.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70313
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV