Lidl patērētāju uzvedības ietekmējošie faktori.
Author
Evarsons, Romāns
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir "Lidl patērētāju uzvedību ietekmējošie faktori". Mūsdienu strauji mainīgajā mazumtirdzniecības vidē patērētāju uzvedības izpratne ir būtiska veiksmīgu biznesa stratēģiju izstrādei un pielāgošanai. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorijās atziņām par patērētāju uzvedību un to ietekmējošiem faktoriem, kā arī uz patērētāju aptaujas rezultātiem, izpētīt un analizēt dažādos faktorus, kas ietekmē Lidl patērētāju uzvedību Latvijas tirgū, lai izstrādātu priekšlikumus Lidl mārketinga aktivitāšu pilnveidošanai. Bakalaura darba uzdevumi ir sekojoši: 1. Analizēt zinātnisko literatūru par patērētāju uzvedību un to ietekmējošiem faktoriem, īpašu uzmanību pievēršot mazumtirdzniecības nozarei. 2. Novērtēt faktorus, kas ietekmē Lidl patērētāju uzvedību Latvijas tirgū. 3. Veikt empīrisku pētījumu, izmantojot aptaujas metodi, lai izanalizētu Lidl patērētāju uzvedības specifiku Latvijas tirgū. 4. Izstrādāt priekšlikumus Lidl mārketinga aktivitāšu pilnveidošanai, pamatojoties uz iegūtajiem pētījuma rezultātiem. Pētīšanas metodes ietver literatūras referatīvo analīzi un kvantitatīvās pētīšanas metodi - aptauju. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, analītiskās daļas un praktiskās (empīriskās) pētījuma daļas, kā arī secinājumiem un priekšlikumiem. Iegūtie rezultāti sniegs vērtīgu ieskatu par patērētāju uzvedības specifiku un palīdzēs izstrādāt mārketinga aktivitāšu pilnveidošanas virzienus Lidl turpmākai attīstībai Latvijas tirgū. Darba apjoms ir 90 lapas, 4 tabulas, 23 attēli, 1 pielikums un darbā tika izmantoti 67 literatūras avoti. The topic of my bachelor thesis is "Factors influencing Lidl consumer behaviour". In today's fast-changing retail environment, understanding consumer behaviour is essential for developing and adapting successful business strategies. The aim of the thesis is to investigate and analyse the various factors influencing Lidl's consumer behaviour in the Latvian market, based on theories of consumer behaviour and factors influencing it, as well as on the results of a consumer survey, in order to develop proposals for improving Lidl's marketing activities. The tasks of the bachelor thesis are as follows: 1. to analyse the scientific literature on consumer behaviour and the factors influencing it, with a particular focus on the retail sector. 2. to assess the factors influencing Lidl's consumer behaviour in the Latvian market. 3. conduct an empirical study using a survey method in order to analyse the specifics of Lidl's consumer behaviour in the Latvian market. 4. develop proposals for improving Lidl's marketing activities based on the results of the study. The research methods include a literature review and a quantitative research method - a survey. The thesis consists of an introduction, theoretical part, analytical part and practical (empirical) part of the research, as well as conclusions and proposals. The obtained results will provide valuable insight into the specifics of consumer behaviour and will help to develop directions for improving marketing activities for Lidl's future development in the Latvian market. The work consists of 90 pages, 4 tables, 23 images, 1 appendix, and 67 literary sources were used in the work.