• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga stratēģijas izveide uzņēmumam Union Aviation B2B darbības kontekstā.

Thumbnail
View/Open
303-108684-Bondarenko_Iliana_ig22051.pdf (3.353Mb)
Author
Bondarenko, Iliāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums “Mārketinga stratēģijas izveide uzņēmumam Union Aviation B2B darbības kontekstā”. Darba autore Iliāna Bondarenko. Darba vadītāja dr.sc.admin. Andžela Veselova. Darbā analizēts mārketinga stratēģijas būtība un tās nozīme uzņēmuma darbībā, mārketinga stratēģijas elementi, mārketinga stratēģiju īpatnības B2B jomā, biznesa aviācijas tirgus Latvijā un starptautiskajā tirgū un Union Aviation uzņēmuma darbība. Darba mērķis ir izstrādāt efektīvu mārketinga stratēģiju uzņēmumam Union Aviation, pamatojoties uz mārketinga teorētiskajiem aspektiem un uzņēmuma darbības analīzi, lai veicinātu tā izaugsmi biznesa aviācijas tirgū gan Latvijā, gan starptautiskajā mērogā. Darba uzdevumi: 1. Izpētīt, apkopot zinātnisko literatūru un definēt, kas ir mārketinga stratēģija un kā tas ietekmē uzņēmumu darbību. 2. Izpētīt AS “Union Aviation” darbības specifiku un tirgus situāciju biznesa aviācijas nozarē. 3. Veikt AS “Union Aviation” SVID analīzi, lai izvērtētu mārketinga stratēģijas trūkumus un iespējas. 4. Veikt AS “Union Aviation” darbinieku interviju un klientu aptauju, lai identificētu viņu viedokļus par atbilstošākiem mārketinga rīkiem, kanāliem un stratēģijām pakalpojumu veicināšanai un konkurētspējas palielināšanai, kā arī, lai iegūtu vērtīgu informāciju par uzlabojumu iespējam, lai veiksmīgi ievestu mārketinga stratēģiju uzņēmumā. 5. Izstrādāt mārketinga stratēģiju, izmantojot mārketinga stratēģijas elementus, B2B rīkus un kanālus. 6. Piedāvāt praktiskus risinājumus un rekomendācijas AS “Union Aviation” mārketinga stratēģijas ieviešanai, balstoties uz teorētiskajiem un praktiskajiem pētījuma rezultātiem. Atslēgvārdi: B2B mārketings, mārketinga stratēģija, biznesa aviācija, Union Aviation. Darbs sastāv no 80 lapaspusēm, tajā iekļautas 5 tabulas, 9 attēli un 18 pielikumi.
 
The title of the bachelor thesis is "Creating a Marketing Strategy for the Union Aviation in the Context of B2B Operations". The author of the thesis is Iliana Bondarenko. Supervisor dr.sc.admin. Angela Veselova. The thesis analyses the essence of marketing strategy and its role in the company's activity, elements of marketing complex, properties of marketing strategies in B2B area, business aviation market in Latvia and international market and activity of Union Aviation company. The aim of the work is to develop an effective marketing strategy for Union Aviation based on theoretical aspects of marketing and analysis of the company's activities in order to promote its growth in the business aviation market both in Latvia and internationally. Work Tasks: 1. To research, summarise the scientific literature and define what marketing strategy is and how it affects business. 2. To study the specifics of the activity of JSC "Union Aviation" and the market situation in the business aviation sector. 3. Carry out a SWOT analysis of Union Aviation to evaluate the gaps and opportunities of the marketing strategy. 4. Conduct an interview and customer survey of Union Aviation employees to identify their views on the most effective marketing tools, channels and strategies to promote services and increase competitiveness, and to gain valuable information on improvement opportunities to successfully bring the marketing strategy in-house. 5. Develop a marketing strategy using marketing strategy elements, B2B tools and channels. 6. To offer practical solutions and recommendations for the implementation of the marketing strategy of JSC Union Aviation based on the theoretical and practical results of the study. Keywords: B2B marketing, marketing strategy, business aviation, Union Aviation. The work consists of 80 pages, includes 5 tables, 9 figures and 18 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70336
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV