• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ekonomiskā diplomātija kā instruments Latvijas eksporta potenciāla palielināšanai Āzijas tirgos

Thumbnail
View/Open
303-108892-Vilcans_Ricards_rv23018.pdf (2.000Mb)
Author
Vilcāns, Ričards
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šumilo, Ērika
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbā ir pētīta Latvijas ekonomiskās diplomātijas loma un efektivitāte veicinot eksporta izaugsmi Āzijas tirgos, īpaši koncentrējoties uz dalību starptautiskajās izstādēs. Globalizācijas un starptautiskās konkurences apstākļos mazu valstu ekonomiskā izaugsme ir tieši saistīta ar spēju veiksmīgi integrēties starptautiskajā tirdzniecībā. Latvija, kā maza valsts ar atvērtu ekonomiku, meklē jaunas iespējas, lai diversificētu savu eksporta struktūru un samazinātu atkarību no tradicionālajiem tirdzniecības partneriem Eiropā un NVS reģionā. Āzijas tirgi, īpaši strauji augošās ekonomikas kā Japāna, Ķīna un Dienvidkoreja, piedāvā nozīmīgu potenciālu, taču šie tirgi ir ģeogrāfiski attāli, ar atšķirīgu biznesa kultūru un sarežģītiem tirgus apstākļiem, kas rada nepieciešamību pēc efektīva atbalsta mehānisma, kāds var būt ekonomiskai diplomātijai. Pētījumā, izmantojot gan kvantitatīvās, gan kvalitatīvās metodes tiks novērtēts, cik lielā mērā Latvijas ekonomiskā diplomātija veicina eksporta izaugsmi Āzijas tirgos piedaloties Expo izstādēs. Pētījumā tiek pielietots tirdzniecības gravitācijas modelis, lai analizētu eksporta datus, kā arī veiktas intervijas, lai iegūtu padziļinātu izpratni par pieejām ekonomiskās diplomātijas veicināšanai Āzijas tirgos. Pētījuma rezultāti paredz sniegt ieskatu par ekonomiskās diplomātijas lomu eksporta veicināšanā, identificēt galvenos izaicinājumus un izstrādāt rekomendācijas tās efektivitātes uzlabošanai. Pētījuma rezultāti varētu būt noderīgi gan valsts iestādēm, gan uzņēmējiem, kas plāno paplašināt savu darbību Āzijas tirgos, kā arī veicināt zinātnisko diskusiju par ekonomiskās diplomātijas nozīmi mazo valstu kontekstā.
 
The master’s thesis examines the role and effectiveness of Latvia's economic diplomacy in promoting export growth in Asian markets, with a particular focus on participation in international exhibitions. In the context of globalization and international competition, the economic growth of small countries is directly linked to their ability to successfully integrate into international trade. Latvia, as a small country with an open economy, is looking for new opportunities to diversify its export structure and reduce its dependence on traditional trading partners in Europe and the CIS region. Asian markets, especially emerging economies such as Japan, China and South Korea, offer significant potential, but these markets are geographically remote, with different business cultures and difficult market conditions, necessitating an effective support mechanism such as economic diplomacy. The study will use both quantitative and qualitative methods to assess the extent to which Latvia's economic diplomacy contributes to export growth in Asian markets through participation in Expo exhibitions. The study applies a trade gravity model to analyze export data and interviews to gain a deeper understanding of approaches to promoting economic diplomacy in Asian markets. The results of the study are intended to provide insights into the role of economic diplomacy in export promotion, identify key challenges and develop recommendations to improve its effectiveness. The results of the study could be useful for both public authorities and businesses planning to expand their activities in Asian markets, as well as to contribute to the academic debate on the role of economic diplomacy in the context of small states.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70347
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV