Veselīga dzīvesveida atbalstītāju komunikācija sociālajā medijā Instagram: Latvijas influenceru veidotais saturs un tā lietojums auditorijas vidū
Author
Timoščuka, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Veselīga dzīvesveida atbalstītāju komunikācija sociālajā medijā Instagram: Latvijas influenceru veidotais saturs un tā lietojums auditorijas vidū” mērķis ir izpētīt, kā tiek komunicēts veselīga dzīvesveida domāšanas virziens caur Latvijas ietekmīgāko influenceru veidoto saturu sociālajā medijā Instagram, kā arī noskaidrot veselīga dzīvesveida ietekmētāju veidotā satura minētajā platformā lietojuma motīvus, paradumus un auditorijas apmierinājumu. Darba teorētisko bāzi veido Džeja Džordža Blumlera, Elija Kaca un Maikla Gureviča izstrādātā lietojuma un apmierinātības teorija, kā arī literatūra par influenceru komunikāciju, tai skaitā ietekmētāju mārketingu un personīgo zīmolu, un sociālajiem medijiem. Izvēlētās pētniecības metodes ir kvantitatīvā kontentanalīze, strukturētā intervija un interneta aptauja. Influenceres visbiežāk komunicē par veselīgu uzturu, galvenokārt demonstrējot ēdienu pagatavošanas procesu un daloties ar to receptēm, kā arī sniedzot apskatus par pārtikas produktiem, kas sasaucas ar auditorijas galveno interesi, lietojot veselīga dzīvesveida influenceru veidoto saturu sociālajā medijā Instagram. Kopumā ietekmētāju veidotais saturs tiek vērtēts kā noderīgs un profesionāli komunicēts. Visbiežāk auditorija apmierina kognitīvās un personīgās integrācijas vajadzības, kā arī sociālās integrācijas vajadzības. The aim of the Master’s thesis „Communication of supporters of a healthy lifestyle on the social media platform Instagram: content created by Latvian influencers and its use among audiences” is to examine how healthy lifestyle themes are communicated through the content created by the most influential Latvian influencers on the social media platform Instagram, as well as identify the motives, usage habits, and gratification of the audience consuming the content. The theoretical basis of the research is grounded in the Uses and Gratifications Theory developed by Jay George Blumler, Elihu Katz, and Michael Gurevitch, literature on influencer communication, including influencer marketing and personal branding, as well as social media. The selected research methods are as follows: a quantitative content analysis, a structured interview, and an internet survey. Influencers most often focus on topics related to healthy nutrition – primarily demonstrating the food preparation process, sharing recipes, and providing product reviews. This corresponds to the audience’s main interest, using content created by healthy lifestyle influencers on Instagram. In general, the influencer-created content is considered useful and professionally communicated. The audience most frequently satisfies cognitive and personal integrative needs, as well as social integrative needs.