• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmola Valentino mārketinga komunikācija.

Thumbnail
View/Open
303-109117-Rozalinska_Helena_hr18011.pdf (1.041Mb)
Author
Rozalinska, Helēna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Pamatojoties uz teoriju par mārketinga komunikāciju, luksusa zīmoliem, starptautisko mārketinga komunikācijas specifiku, patērētāju aptauju un ekspertu intervijas rezultātiem, izpētīt, novērtēt un analizēt starptautiskā luksusa zīmola Valentino mārketinga komunikāciju, lai izdarītu secinājumus un sniegtu pilnveidošanas priekšlikumus. Luksusa zīmolu mārketinga komunikācija ir atšķirīga no parastiem zīmoliem. Lielu lomu spēlē pielāgošanās lokālajiem tirgiem. Luksusa zīmoli ir maz pētīti, bet globalizācijas ietekmē un digitalizācijas laikmetā to attīstība notiek strauji. Luksusa zīmoliem mārketinga komunikācijā ir izteiktāks naratīvs, kas nozīmē detalizētāku produktu aprakstu un stāstu, un vizuālais vēstījums ir mākslinieciskāks. Tiek pārdots nevis produkts, bet sapnis, ideja – produkts ar pievienoto vērtību, tātad uzsvars uz pievienoto vērtību. Tā kā saturs ir mākslinieciskāks, tad plaši tiek pielietoti dažādi starptautiski simboli ar kuru palīdzību patērētājs var dekodēt un radīt savu subjektīvo vērtību/nozīmi produktam. Darbs sastāv no 15 attēliem, 3 tabulām. Teorētiskā bāze veidota, analizējot 59 literatūras avotus, tostarp zinātniskos rakstus, grāmatas un interneta resursus. Pētījumā izmantotas kvalitatīvās un kvantitatīvās metodes – veikta patērētāju aptauja un 5 ekspertu intervijas, kā arī veikta konkurentu salīdzinošā analīze un mārketinga komunikācijas novērtējums. Darbs sastāv no 94 lappuses. Maģistra darbs ir ieguldījums luksusa zīmolu mārketinga komunikācijas izpētē, piedāvājot teorētisku skatījumu un praktiskus priekšlikumus, kā uzlabot zīmola Valentino komunikācijas efektivitāti digitālajā vidē. Atslēgvārdi: mārketinga komunikācija, starptautiskā mārketinga komunikācija, luksusa zīmols, zīmols.
 
Based on the theory of marketing communication, the specifics of international marketing communication for luxury brands, as well as the results of consumer surveys and expert interviews, the research aims to explore, evaluate, and analyze the marketing communication of the international luxury brand Valentino. The goal is to draw conclusions and provide improvement suggestions. The marketing communication of luxury brands is distinct from ordinary brands and adaptation to local markets plays a significant role. Luxury brands are under-researched, but their development is rapid in the era of globalization and digitization. In the marketing communication of luxury brands, there is a more pronounced narrative, meaning a more detailed description and story of the product. The visual marketing messaging is more artistic. What is sold is not just the product but a dream, an idea – a product with added value. Since the content is more artistic, various international symbols are widely used to help consumers decode and create their subjective value and meaning for the product. The thesis consists of 15 figures, 3 tables. The theoretical framework is based on the analysis of 59 literature sources, including scientific articles, books, and online resources. The research employs both qualitative and quantitative methods—conducting a consumer survey and 5 expert interviews, as well as a comparative analysis of competitors and an evaluation of marketing communication. The thesis consists from 94 pages. The master’s thesis contributes to the study of luxury brand marketing communication by offering both a theoretical perspective and practical recommendations for improving the effectiveness of Valentino’s brand communication in the digital environment. Key words: Marketing communication, international marketing communication, luxury brand, brand.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70366
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ESZF) / Bachelor's and Master's theses [9369]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV