Patērētāju uzvedība ēdienu piegādes pakalpojumu izvēlē motivācijas faktoru ietekmes kontekstā.
Author
Libeks, Arnolds
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Dаrba mērķis ir bаlstoties uz teorētiskiem aspektiem un empīriskā pētījuma rezultātiem, izpētīt patērētāju uzvedību ēdienu piegādes pakalpojumu izvēles kontekstā, koncentrējoties uz motivācijas faktoriem, kas ietekmē šādu lēmumu pieņemšanu, atklāt nepilnības un sniegt priekšlikumus to novēršanā. Pētījuma praktiskā vērtība ir rekomendāciju izstrāde mārketinga nodaļām, kas piedāvā ēdiena pasūtīšanas pakalpojumus. Raksturotie fаktori daļēji balstīti uz Plānotās uzvedības teoriju un Tehnoloģiju pieņemšanas un lietošanas apvienoto teoriju. Darbs sastāvēs no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiks sniegts patērētāju uzvedības raksturojums no preču pasūtīšanas un piegādes viedokļa. Otrajā tiks analizēti ēdienu piegādes pakalpojumi – to galvenie sniedzēji. Trešā nodaļa - empīriskā daļa – ko veidos intervijas ar ēdienu pakalpojumu piegādātājiem – Wolt, Bolt Food un Food Club pārstāvjiem. Kā arī tiks organizēta anketēšana, ar kuras palīdzību varēs noskaidrot būtiskākos faktorus, kas ietekmē patērētājus izvēlēties ēdienu pasūtīšanas un piegādes pakalpojumus. Darba beigās apkopoti secinājumi un sniegti priekšlikumi. The aim of the paper is to examine consumer behavior in the context of choosing food delivery services, based on theoretical aspects and the results of an empirical study, with a focus on the motivational factors influencing such decisions, to identify shortcomings and provide suggestions for their elimination. The practical value of the study lies in the development of recommendations for marketing departments that offer food ordering services. The described factors are partly based on the Theory of Planned Behavior and the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology. The paper will consist of three chapters. The first chapter will provide a characterization of consumer behavior from the perspective of product ordering and delivery. The second chapter will analyze food delivery services and their main providers. The third chapter—the empirical part—will consist of interviews with representatives of food delivery service providers, including Wolt, Bolt Food, and Food Club. A survey will also be conducted to identify the key factors influencing consumers' choice of food ordering and delivery services. At the end of the paper, conclusions will be summarized, and recommendations will be provided.