Daugavpils žurnālistu identitāte 2025. gada pašvaldību vēlēšanu priekšvakarā: mediju “Chayka.lv”, “Latgales laiks” un “Miljons” gadījumu analīze
Autor
Litvinoviča, Anželika
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir “Daugavpils žurnālistu identitāte 2025. gada pašvaldību vēlēšanu priekšvakarā: mediju “Chayka.lv”, “Latgales laiks” un “Miljons” gadījumu analīze”. Pētījuma problēma ir saistīta ar to, ka Daugavpils žurnālistu identitāte ir iekšējo un ārējo ietekmju rezultāts, kas rada spriedzi starp profesionālajiem ideāliem un to praktisko izpildījumu noteiktos pilsētas sociālpolitiskos, kultūras un mediju vides apstākļos. Tas īpaši novērojams priekšvēlēšanu laikā Daugavpilī – pilsētā ar specifisku sociālo, politisko un mediju situāciju. Darbā analizēts, kā žurnālistu identitāte ietekmē žurnālistikas praksi, mediju neatkarību un ētiku priekšvēlēšanu laikā. Teorētiskajā daļā aplūkotas sociālās un profesionālās identitātes teorijas, žurnālistikas pamatfunkcijas un ētikas principi, kā arī reģionālās un politiskās žurnālistikas aspekti. Empīriskajā daļā izmantota kvantitatīvā kontentanalīze un daļēji strukturētas intervijas ar Daugavpils mediju žurnālistiem. Pētījumā analizēti trīs vietējie mediji – “Chayka.lv”, “Latgales Laiks” un “Miljons” – ar mērķi izprast žurnālistu vērtības, lomu izpratni un satura veidošanas praksi pašvaldību vēlēšanu priekšvakarā. Balstoties uz analīzes rezultātiem, izdarīti secinājumi par žurnālistu identitātes veidošanās faktoriem, pašuztveri un darbu priekšvēlēšanu laikā. The topic of the bachelor’s thesis is “Daugavpils Journalists' Identity on the Eve of the 2025 Municipal Elections: A Case Study of the Media Outlets “Chayka.lv”, “Latgales laiks”, and “Miljons””. The research problem is related to the fact that the identity of journalists in Daugavpils is the result of internal and external influences, creating tension between professional ideals and their practical implementation within the specific socio-political, cultural, and media environment of the city. This is particularly evident during the pre-election period in Daugavpils – a city with a unique social, political, and media landscape. The thesis analyzes how journalists’ identity influences journalistic practices, media independence, and ethics during the pre-election period.The theoretical part examines theories of social and professional identity, the core functions of journalism and principles of journalistic ethics, as well as aspects of regional and political journalism. The empirical part employs quantitative content analysis and semi-structured interviews with journalists from Daugavpils media outlets. The study focuses on three local media – “Chayka.lv”, “Latgales Laiks”, and “Miljons” – with the aim of understanding journalists’ values, role perceptions and journalistic practices in the context of municipal elections. Based on the results of the analysis, conclusions are drawn about the factors shaping journalistic identity, journalists’ self-perception and their work during the pre-election period.