Mūžizglītības sociāli-ekonomiskie aspekti Latvijā
Autor
Baumane, Arina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Možajeva, Irina
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis ir izanalizēt mūžizglītības sociāli-ekonomiskos aspektus Latvijā un izvērtēt izmaiņas situācijā COVID-19 pandēmijas ietekmē un, balstoties uz empīriskiem rezultātiem, sniegt priekšlikumus situācijas veicināšanai valstī. Pētījuma tiek izmantoti Latvijas darbspēka apsekojuma dati no 2018. līdz 2023. gadam. Datu analīzei un apstrādei tiek izmantota programma Stata. Izmantojot bināro probit modeli, tika novērtēta daudzveidīgo sociālekonomisko faktoru ietekme uz līdzdalības mūžizglītībā varbūtību. Rezultāti apliecina, ka tādi faktori kā sieviešu dzimums, augstākā izglītība, Rīga kā dzīvesvietas reģions, bērnu skaits, bezdarbnieka statuss pozitīvi ietekmē līdzdalības varbūtību. Turklāt, pētījuma rezultāti apliecina, ka Latvijas līdzdalības rādītāji mūžizglītībā ir ievērojami zemāki nekā vidēji ES. The aim of the study is to analyze the socio-economic aspects of lifelong learning in Latvia and assess the changes in the situation under the influence of the COVID-19 pandemic and, based on empirical results, provide proposals for improving the situation in the country. The study uses data from the Latvian Labor Force Survey from 2018 to 2023. The Stata program is used for data analysis and processing. Using a binary probit model the author assesses the effects of various socioeconomic factors on the probability of participation in lifelong learning. The results propose that factors such as female gender, higher education, Riga as a region of residence, number of children, and unemployment status positively affect the probability of participation. In addition, the results of the study confirm that Latvia's participation rates in lifelong learning are substantially below the EU average.