Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorPričins, Mārtiņš
dc.contributor.authorSmagars, Valters
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:04:06Z
dc.date.available2025-06-26T01:04:06Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110128
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70534
dc.description.abstractBakalaura darbs “ASV un Latvijas mediju rāmējumi par ASV prezidentu Donaldu Trampu” tiek veidots, lai noskaidrotu, kā ASV un Latvijas mediji atspoguļo Donalda Trampa teikto un darīto. No abām valstīm tiek izvēlēti vairāki mediji, un tiek analizēts tas, kā šie mediji atspoguļo vienu un to pašu notikumu. Vēlētāji balso balstoties uz faktiem, tādēļ ir svarīgi noskaidrot, vai mediju publikācijās nav negatīva vai pozitīva rāmējuma klātbūtnes. Tiek apskatītas vairāku autoru teorijas, kuras skaidro, kā indivīdi veido savu viedokli un uzskatus un kā mediji rāmē ziņas, lai saprastu, kāda ietekme ir medijiem šajā procesā. Pētījums tiek balstīts uz rāmējuma teorijas, par kuru dziļāku ieskatu ļaus iegūt Ērvinga Gofmaņa (Erving Goffman), Dietrama A. Scheufeles (Dietram A. Scheufele), Roberta Entmena (Robert Entmen), Kirka Hallahana (Kirk Hallahan) un citu autoru darbi. Bakalaura darba izpētes daļā tiek izmantotas trīs datu ieguves metodes; rāmējuma analīze, kura tiek izmantota, lai analizētu atrasto rāmējumu mediju publikācijās, kvalitatīvā kontentanalīze, ar kuru tiek apskatītas un analizētas mediju publikācijas, daļēji atvērta anketa, kura dos ieskatu cilvēku zināšanās par politiku un tajā, kādus medijus respondenti patērē. Bakalaura darba galvenais mērķis ir noskaidrot, vai mediji patiesi atspoguļo Donaldu Trampu un kāda ietekme ir medijiem uz indivīda viedokli.
dc.description.abstractThe bachelor thesis “US and Latvian Media Framing of US President Donald Trump” is aimed at finding out how US and Latvian media reflect what Donald Trump says and does. Several media outlets from both countries are be selected and analyzed for their coverage of the same event. Voters vote based on facts, so it is important to see if there is any negative or positive framing in media publications. Theories from several authors explaining how individuals form their opinions and beliefs and how the media frame the news are examined in order to understand what influence the media have in this process. The study is based on the framing theories, on which the works of Erving Goffman, Dietram A. Scheufele, Robert Entmen, Kirk Hallahan and others will provide a deeper insight. The research part of the bachelor thesis uses three data mining methods; Framing analysis, which is used to analyze frames found in media publications, Qualitative Content Analysis which looks at and analyzes media publications, a semi-open questionnaire which gives insight into people's knowledge of politics and what kind of media the respondents consume. The main aim of the thesis is to find out whether the media truthfully represents Donald Trump and what influence the media has on individuals’ opinions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectmediji
dc.subjectDonalds Tramps
dc.subjectrāmējums
dc.subjectpublikācijas
dc.subjectanketa
dc.titleASV un Latvijas mediju rāmējumi par ASV prezidentu Donaldu Trampu
dc.title.alternativeUS and Latvian Media Framing of US President Donald Trump
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию