Komunikācijas kanāli un satura stratēģijas jauniešu (18–25 gadi) pilsoniskās līdzdalības veicināšanai Eiropas Parlamenta vēlēšanās Latvijā
Autor
Šeiķe, Marta Brigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Valtenbergs, Visvaldis
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izzināt 18–25 gadus jauno vēlētāju politiskās līdzdalības motivāciju un faktorus, kas ietekmē viņu aktivitāti 2024. gada Eiropas Parlamenta vēlēšanās Latvijā, kā arī izvērtēt komunikācijas kanālu un satura stratēģiju efektivitāti šo vēlētāju auditorijas piesaistei. Teorētiskā daļa aptver pilsoniskās un politiskās līdzdalības jēdzienus, mediju komunikāciju un vēstījumu ietekmi, kā arī politiskās komunikācijas dažādību. Pētījuma rezultāti iegūti veicot mērķauditorijas anketēšanu un fokusgrupas diskusija ar mērķauditoriju, lai uzzinātu noskaidrotu jauniešu viedokli un līdzdalības ietekmes faktorus, kā arī intervijas ar tēmas speciālistiem, lai noskaidrotu komunikācijas kampaņu efektivitāti un izvēlētās stratēģijas. Pētījums atklāj jauniešu vecuma grupā 18 – 25 gadi līdzdalības ietekmes faktorus, efektīvākas komunikācijas stratēģijas un kanālus. The aim of this thesis is to explore the motivations behind political participation among voters aged 18–25 and the factors influencing their activity in the 2024 European Parliament elections in Latvia, as well as to evaluate the effectiveness of communication channels and content strategies in engaging this voter audience. The theoretical part covers concepts of civic and political participation, the impact of media communications and messages and the diversity of political communication. The research findings were obtained through a survey and focus group discussions with the target audience to understand young people’s opinions and factors affecting their participation, as well as interviews with topic specialists to assess the effectiveness of communication campaigns and chosen strategies. The study reveals the key factors influencing participation among 18–25-year-olds and identifies the most effective communication strategies and channels.