• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alkohola reprezentācija seriālos un tā ietekme uz skatītājiem: “How I Met Your Mother” un “How I Met Your Father” piemēri

Thumbnail
Öffnen
303-110212-Stoma_Elizabete_es22056.pdf (2.404Mb)
Autor
Štoma, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tetarenko-Supe, Anastasija
Datum
2025
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba temats ir “Alkohola reprezentācija seriālos un tā ietekme uz skatītājiem: “How I Met Your Mother” un “How I Met Your Father” piemēri”. Pētījuma mērķi ir: 1. uzzināt, vai un kā alkoholisko dzērienu attēlojums seriālos ietekmē skatītāju ieradumus, aplūkojot tieši “How I Met Your Mother” un “How I Met Your Father” seriālu gadījumus. 2. Salīdzināt, kāda ir alkohola reprezentācija abos seriālos. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta Džordža Gebnera kultivācijas teorija, reprezentācijas termins, populārā kultūra un televīzija, TV seriālu atdzimšana un atveidošana (reboot/spinoff), kā arī binge watching fenomens. Metodoloģiskajā daļā tiek aplūkotas kvalitatīvā kontentanalīze un fokusgrupa. Empīriskajā daļā veikta seriālu “How I Met Your Mother” un “How I Met Your Father” kontentanalīze, apkopojot mirkļus, kad seriālos tiek lietots alkohols. Veidotas arī fokusgrupas, lai noskaidrotu auditorijas viedokli un pieredzi. Pētījumā atklāts, ka abos seriālos alkohols tiek normalizēts, taču seriālā “How I Met Your Father” alkohols tika izmantots gandrīz uz pusi retāk. Alkohola reprezentācija seriālos ir pozitīva un spēj ietekmēt cilvēku uzskatus, ja saturs tiek patērēts lielos daudzumos.
 
The topic of this bachelor thesis is “Representation of Alcohol in TV shows and Its Impact on Viewers: “How I Met Your Mother” and “How I Met Your Father” examples”. The aim of this study is: 1. to find out whether and how representation of alcoholic beverages in TV shows affect the habits of viewers. Specifically examine the cases of TV shows “How I Met Your Mother” and “How I Met Your Father”. 2. To compare the representation of alkohol in both TV shows. The theoretical part of this thesis examines George Gerbner’s Cultivation Theory, the term representation, popular culture and television, the reboots and spinoffs of TV shows and the binge watching phenomenon. The methodological part examines qualitative content analysis and focus groups. The empirical part conducted a content analysis of TV shows “How I Met Your Mother” and “How I Met Your Father”, summarizing all moments when alcohol is used. The focus groups were conducted to explore the audience’s views and experiences. Empirical study shows that alcohol is normalized in both shows, but in “How I Met Your Father” alcohol was used almost half as often. The representation of alcohol in both shows is seen as positive and can influence people’s beliefs if the content is consumed in large quantities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70543
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV