Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Inga
dc.contributor.authorSarguns, Armands Stefans
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:04:11Z
dc.date.available2025-06-26T01:04:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110268
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70557
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Dējējvistu labturības komunikācija pilnā pārtikas piegādes ķēdē”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā uzņēmums “Balticovo”, “Rimi” un “Orkla Latvija” komunicē par savu lēmumu pilnībā vai daļēji atteikties no sprostos dēto olu izmantošanas produkcijas ražošanā vai tirdzniecībā, kā šīs izmaiņas un komunikāciju vērtē šo uzņēmumu produkcijas pircēji, kā arī izpētīt, cik liela nozīme lēmuma pieņemšanā ir bijusi nevalstiskajām organizācijām – biedrībai “Dzīvnieku brīvība” un “LAPNA”. Darba teorētisko daļu veido dzīvnieku labturības komunikācija, ietekmes pušu komunikācija un uzņēmuma reputācijas vadība. Pētījumā tika lietotas trīs metodes: kvantitatīvā kontentanalīze, daļēji strukturētās intervijas un aptauja. Pētījumā ir secināts, ka “Balticovo” un “Rimi” visbiežāk komunicē ar mērķi izglītot sabiedrību par tēmām, kas ir saistītas ar vistu labturību, taču “Orkla Latvija” komunikācijā visvairāk izceļ to, ka uzņēmuma produkcijas ražošanā tiek izmantotas no sprostiem brīvo vistu olas. Savukārt pētījumā apskatīto uzņēmumu pircēju vairākums norāda, ka viņi nav informēti par uzņēmumu lēmumu atteikties no sprostos dēto olu izmantošanas, un neuzskata, ka uzņēmums “Balticovo”, “Rimi” vai “Orkla Latvija” ir veicinājis izpratni par vistu labturību.
dc.description.abstractThe topic of the Bachelor’s thesis is “Laying Hen Welfare Communication throughout the Food Supply Chain”. The aim of the research is to find out how companies “Balticovo”, “Rimi” and “Orkla Latvija” communicate their decision to completely or partially stop selling or using cage-laid eggs in the production of their products, how this change and communication of it is evaluated by the consumers of their products, as well as to understand the role played by NGOs “Dzīvnieku brīvība” (Animal Liberation) and “LAPNA” in the decision-making process. The theoretical part of the paper consists of animal welfare communication, stakeholder communication and corporate reputation management. Three methods were used in the study: quantitative content analysis, semi-structured interviews and a survey. The study concludes that “Balticovo” and “Rimi” most frequently communicate to educate the public on topics related to the welfare of laying hens, while “Orkla Latvija” emphasises the use of cage-free eggs in the production of the company's products in their communication to customers. However, the majority of respondents of the survey stated that they were unaware of the company's decision to stop the use of cage-laid eggs and do not agree that “Balticovo”, “Rimi” or “Orkla Latvija” have raised awareness about laying hen welfare.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectdējējvistu labturība
dc.subject“Balticovo”
dc.subject“Rimi”
dc.subject“Orkla Latvija”
dc.subjectietekmes pušu komunikācija
dc.titleDējējvistu labturības komunikācija pilnā pārtikas piegādes ķēdē
dc.title.alternativeLaying Hen Welfare Communication throughout the Food Supply Chain
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record