Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorValtenbergs, Visvaldis
dc.contributor.authorZālīte, Alise
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:04:11Z
dc.date.available2025-06-26T01:04:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110270
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70558
dc.description.abstractBakalaura darba ‘’Apģērba loma politiskajā komunikācijā: signāli, simboli un sabiedrības uztvere (1979.-2025. aprīlis)’’ mērķis ir izpētīt un analizēt dažādu pasaules politisko personu apģērbu un aksesuāru izvēles un to kontekstu, kādus signālus iespējams nolasīt šīs apģērbu un aksesuāru izvēles, kā arī to, vai un kā dažādas sabiedrības grupas uztver un interpretē šos signālus, balstoties uz dažādām kultūras un sociālajām atšķirībām. Darbā aplūkotas teorijas par vizuālo komunikāciju, semiotiku, simbolisko politiku, neverbālo komunikāciju, politisko estētiku un apģērbu kā komunikatīvu elementu. Pētījumā izmantotas dažādas metodes - visdažādāko gadījumu analīze, satura analīze jeb kontentanalīze, semiotiskā analīze, daļēji strukturēta intervija un fokusa grupas diskusija. Pētījuma rezultāti liecina par to, ka politiķi apģērbu, aksesuārus un savu vizuālo tēlu izmanto kā komunikācijas instrumentu, lai nodotu kādu simbolisko signālu jeb kādu politisku nostāju, ziņu vai ideoloģiju. Apģērbs kā komunikācijas elements konkrētos apstākļos un kontekstos darbojas arī kā manipulācijas instruments. Sabiedrība spēj uztvert un atšķirt konkrētus elementus, ko politiķi savā vizuālajā komunikācijā apzināti iekļauj, taču grūtāk ir uztvert apzināti un stratēģiski izveidotu vizuālo koptēlu, tā nozīmi un paskaidrojumu. Sabiedrība uztvertos signālus un to nozīmi interpretē atbilstoši savai ideoloģijai, vecuma, dzimuma, profesijas specifikai.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis ‘’The Role of Clothing in Political Communication: Signals, Symbols, and Public Perception (1979–April 2025)’’ is to explore and analyze the clothing and accessory choices of various political figures around the world, the contexts behind these choices, the signals they may convey, and how different segments of society perceive and interpret these signals based on cultural and social differences. The thesis examines theories of visual communication, semiotics, symbolic politics, nonverbal communication, political aesthetics, and clothing as a communicative element. The research employs various methods including multiple case analysis, content analysis, semiotic analysis, semi-structured interviews and focus group discussion. The findings reveal that politicians use clothing, accessories and their visual appearance as tools of communication to convey symbolic messages, political stances or ideologies. In certain contexts clothing functions as a means of manipulation. While the public can recognize specific visual elements that politicians intentionally include, it is more challenging to grasp the deeper meaning and strategic intent behind a deliberately constructed visual image. People interpret perceived signals in accordance with their ideology, age, gender and professional background.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectapģērbs
dc.subjectpolitika
dc.subjectsignāli
dc.subjectsimboli
dc.subjectuztvere
dc.titleApģērba loma politiskajā komunikācijā: signāli, simboli un sabiedrības uztvere (1979.-2025. aprīlis)
dc.title.alternativeThe Role of Clothing in Political Communication: Signals, Symbols, and Public Perception (1979.- April 2025.)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige