Show simple item record

dc.contributor.advisorTetarenko-Supe, Anastasija
dc.contributor.authorCīrule, Hilda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:04:13Z
dc.date.available2025-06-26T01:04:13Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110291
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70566
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Politiskās līdzdalības veicināšana priekšvēlēšanu laikā LTV1 un TV3 saturā”. Darba mērķi ir noskaidrot, kā LTV1 un TV3 priekšvēlēšanu laikā cenšas veicināt politisko līdzdalību vēlēšanās, noteikt satura atšķirības un to, kā auditorija uztver šo saturu. Darba teorētiskā pieeja balstās uz M. Makkomba (M. McCombs) un D. Šova (D. Shaw) dienaskārtības teoriju, politiskās līdzdalības, mediju darbības un mediju un politikas attiecību skaidrošanu. Metodoloģijā tiek izmantota kvantitatīva satura kontentanalīze, daļēji strukturētās intervijas un fokusgrupas diskusijas metode. Rezultāti liecina, ka LTV1 veido būtiski vairāk ar vēlēšanām saistīta satura nekā TV3. Abos medijos visplatītākais formāts ir ziņu sižets. Intervijās ar redakciju pārstāvjiem noskaidrots, ka abi mediji kā mērķi izvirza politiskās līdzdalības veicināšanu, taču darbību ietekmē medija statuss un pieejamie resursi. Fokusgrupu diskusiju dalībnieki atzina, ka abu mediju saturā spēj rast motivāciju dalībai vēlēšanās, tādēļ secināts, ka šie mediji spēj vairot politisko līdzdalību, tomēr konkrētas paralēles starp medijos atspoguļoto un līdzdalības līmeni vēlēšanās nevar vilkt.
dc.description.abstractThe topic of the bachelor's thesis is “Promotion of political participation during the pre-election period in the content of LTV1 and TV3”. The aim of the thesis is to explore how LTV1 and TV3 strive to increase political participation in elections during the pre-election period, to identify differences in content, and to understand how audiences perceive this content. The theoretical framework is based on the agenda-setting theory by M. McCombs and D. Shaw, as well as concepts related to political participation, media functions, and the relationship between media and politics. The methodology includes quantitative content analysis, semi-structured interviews and focus group discussions. The results show that LTV1 produces significantly more election-related content than TV3. In both media outlets, the most common format is news segments. Interviews with editorial representatives revealed that both media aim to promote political participation, although their work is influenced by the outlet’s status and available resources. Focus group participants acknowledged that they found motivation to participate in elections through the content of both media channels. Therefore, it was concluded that these media can enhance political participation. However, no direct correlation can be drawn between the media content and the actual level of electoral participation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectpolitiskā līdzdalība
dc.subjectmediji
dc.subjectpriekšvēlēšanu periods
dc.subjectdienaskārtības teorija
dc.titlePolitiskās līdzdalības veicināšana priekšvēlēšanu laikā LTV1 un TV3 saturā
dc.title.alternativePromotion of political participation during the pre-election period in the content of LTV1 and TV3
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record