Stāstniecības stratēģiju ietekme uz auditorijas iesaisti un zīmola uztveri: "Madara Cosmetics" sociālo mediju platformas Instagram analīze
Autor
Knoka, Katrīna Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kotovs, Svjatoslavs
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienu digitālajā laikmetā patērētāji vairs nevēlas redzēt tikai reklāmas - viņi meklē autentiskus stāstus un emocionālu saikni ar zīmoliem. Stāstniecība mūsdienās ir kļuvusi par vienu no efektīvākajām zīmolu komunikācijas stratēģijām sociālajos medijos. Šo pieeju aktīvi izmanto arī Latvijas dabīgās kosmētikas zīmols “MADARA Cosmetics”, kas savā Instagram kontā komunicē caur vizuāli un tekstuāli piesātinātiem vēstījumiem, atspoguļojot zīmola vērtības. Bakalaura darba tēma ir stāstniecības stratēģiju ietekme uz auditorijas iesaisti un zīmola uztveri: “Madara Cosmetics” sociālo mediju platformas instagram analīze. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kā stāstniecība tiek integrēta “MADARA Cosmetics” sociālā medija Instagram komunikācijā, analizējot, kā tiek veidoti stāsti, kā arī izvērtējot auditorijas iesaisti, attieksmi un izpratni par šiem stāstiem. Teorētiskā daļa tiek balstīta literatūrā par mārketingu, sociālo mediju nozīmi mārketinga stratēģijā, zīmolu un stāstniecību. Empīriskajā daļā izmantota kvalitatīvā pētniecības metode(fokusa grupas intervija), kā arī jauktā pētniecības metode, apvienojot funkcionālo naratīva analīzi un kvantitatīvo kontentanalīzi. In today's digital age, consumers are no longer just looking for ads - they are looking for authentic stories and an emotional connection to brands. Storytelling has become one of the most effective communication strategies for brands on social media. Latvian natural cosmetics brand MADARA Cosmetics actively uses this approach, communicating through visual and text-rich messages on its Instagram account, reflecting the brand's values. The topic of the bachelor thesis is the impact of storytelling strategies on audience engagement and brand perception: an analysis of Madara Cosmetics' social media platform instagram.. The aim of the bachelor thesis is to investigate how storytelling is integrated into the communication of MADARA Cosmetics' social media platform Instagram by analysing how stories are created and by assessing audience engagement, attitudes and perceptions of these stories. The theoretical part is based on the literature on marketing, the role of social media in marketing strategy, branding and storytelling. The empirical part uses qualitative research method(focus group interview) as well as mixed research method, combining functional narrative analysis and quantitative contingency analysis.