Komunikācijas loma latviskās identitātes veidošanā: dažādu paaudžu diasporas latviešu pieredzes analīze (2025. gada marts–aprīlis)
Autor
Legzdiņa, Rēzija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ločmele, Klinta
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs “Komunikācijas loma latviskās identitātes veidošanā: dažādu paaudžu diasporas latviešu pieredzes analīze (2025. gada marts–aprīlis)” pievēršas komunikācijas lomas analīzei latviskās identitātes uzturēšanā dažādās diasporas latviešu paaudzēs. Pētījuma mērķis ir vispusīgi izzināt, kā tradicionālie un digitālie saziņas veidi, tostarp mediji un interpersonālā komunikācija, ietekmē latviskās identitātes veidošanu un transformāciju ārpus Latvijas dzīvojošo latviešu vidū, ņemot vērā paaudžu atšķirības, migrācijas pieredzi un kultūras kontekstu. Teorētiski darbs balstās uz identitātes, komunikācijas veidu, lietojuma un apmierinājuma, paaudžu un diasporas teorijām. Pētījuma rezultāti atklāj būtiskas atšķirības paaudžu vidū – jaunākās paaudzes vairāk balstās uz digitālajiem medijiem un refleksīvu identitāti, savukārt vecākās uztur latviskumu caur kopienu praksēm un ģimenes rituāliem. Darba noslēgumā sniegti priekšlikumi, kā pielāgot komunikācijas stratēģijas diasporas vajadzībām identitātes stiprināšanas kontekstā. The bachelor’s thesis “The role of communication in shaping Latvian identity: An analysis of generational experiences among diaspora Latvians (March–April 2025)” focuses on analyzing the role of communication in sustaining Latvian identity across different generations of the Latvian diaspora. The aim of the study is to comprehensively explore how traditional and digital forms of communication—including media and interpersonal interaction—shape and transform Latvian identity among those living outside of Latvia, taking into account generational differences, migration experiences, and cultural context. The theoretical framework is grounded in identity theory, communication models, uses and gratifications theory, generational theory, and diaspora studies. The results reveal significant generational differences—while younger generations rely more on digital media and reflective identity practices, older generations maintain Latvian identity through community engagement and family rituals. The thesis concludes with recommendations on how to adapt communication strategies to better support identity reinforcement within the diaspora.