Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorMihno, Linda
dc.contributor.authorŠteinberga, Zita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:16Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:16Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other107144
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70625
dc.description.abstractMaģistra darba tēma “Skolu kontekstuālo rādītāju ietekme uz skolēnu matemātikas un dabaszinātņu sasniegumiem TIMSS kontekstā”. Darba mērķis ir izanalizēt skolu kontekstuālo rādītāju ietekmi uz matemātikas un dabaszinātņu sasniegumiem Latvijā, balstoties uz TIMSS rezultātiem. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā un teorētiskā literatūra, kā arī aplūkoti dažādu pētījumu dati par kontekstuālo faktoru ietekmi uz skolēnu mācību sasniegumiem matemātikā un dabaszinātnēs. Empīriskās daļas ietvaros veikta TIMSS 2019 un TIMSS 2023 cikla datu analīze, salīdzinot augstus un zemus sasniegumus, un nosakot iespējamo kontekstuālo faktoru ietekmi uz skolēnu mācību sasniegumiem matemātikā un dabaszinātnēs. Pētījuma rezultāti liecina, ka kontekstuālo faktoru ietekme uz skolēnu sasniegumiem var būt dažāda, taču ne vienmēr tā ir statistiski nozīmīga.
dc.description.abstractTitle: The impact of school contextual indicators on students' mathematics and science achievements in the context of TIMSS The aim of the thesis is to analyze the impact of school contextual indicators on students’ achievement in mathematics and science in Latvia, based on TIMSS results. The theoretical part includes an analysis of scientific and theoretical literature, as well as a review of various research data regarding the influence of contextual factors on students' academic performance in mathematics and science. The empirical part involves an analysis of data from the TIMSS 2019 and TIMSS 2023 cycles, comparing high and low achievement groups and identifying the potential impact of contextual factors on students’ academic achievement in mathematics and science. The research findings indicate that the influence of contextual factors on student achievement can vary, but it is not always statistically significant.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectskolēnu sasniegumi matemātikā
dc.subjectskolēnu sasniegumi dabaszinātnēs
dc.subjectTIMSS 2019
dc.subjectTIMSS 2023
dc.subjectsasniegumus ietekmējošie faktori
dc.titleSkolu kontekstuālo rādītāju ietekme uz skolēnu matemātikas un dabaszinātņu sasniegumiem TIMSS kontekstā
dc.title.alternativeThe impact of school contextual indicators on students' mathematics and science achievements in the context of TIMSS
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию