Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorBlaua, Jekaterīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:16Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:16Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other107145
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70626
dc.description.abstractPētījumā analizēta skolotāju sadarbības un skolu vadības atbalsta nozīme dabaszinību mācību satura pēctecības nodrošināšanai pamatizglītībā un izstrādāti ieteikumi skolu vadības komandām veiksmīgākai skolotāju sadarbības veicināšanai. Pētījumā izmantota zinātniskās literatūras analīze un intervijas ar skolotājiem, dabaszinātņu jomas vadītājiem un skolu vadību. Rezultāti rāda, ka mācību satura pēctecīgu īstenošanu praksē ierobežo nesistemātiska skolotāju sadarbība, vadības atbalsta un laika trūkums, kā arī skolotāju nepietiekama izpratne par mācību satura attīstību starp klašu posmiem. Skolotāji novērtē neformālo sadarbību, tomēr uzsver vajadzību pēc strukturēta un sistemātiska vadības atbalsta sadarbības veiksmīgākai īstenošanai. Pētījumā sniegti ieteikumi skolu vadībai efektīvākas sadarbības veidošanai starp dažādu izglītības posmu dabaszinību skolotājiem.
dc.description.abstractThe study analyzes the significance of teacher collaboration and school leadership support in ensuring the succession of science study content in basic education, and provides recommendations for school leadership teams to better promote effective teacher collaboration. The study employs scientific literature analysis and interviews with teachers, field of natural sciences leaders, and school leadership. The results show that the practical implementation of study content succession is hindered by unsystematic teacher collaboration, lack of leadership support and time, as well as teachers’ insufficient understanding of study content development across grade levels. Teachers appreciate informal collaboration but emphasize the need for structured and systematic leadership support to enable more effective collaboration. The study provides recommendations for school leadership to foster more effective collaboration among science teachers across different levels of education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectskolotāju sadarbība
dc.subjectmācību saturs
dc.subjectpēctecība
dc.subjectdabaszinības
dc.subjectskolu vadības atbalsts
dc.titleSkolotāju sadarbības organizēšana dabaszinību mācību satura pēctecības nodrošināšanai pamatizglītībā
dc.title.alternativeOrganizing Teacher Collaboration to Ensure the Succession of Science Study Content in Basic Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record