• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kustību rotaļa matemātisko prasmju sekmēšanai 4–5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-108012-Rjabova_Anzela_ar23004.pdf (1.443Mb)
Author
Rjabova, Anžela
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Anžela Rjabova Kvalifikācijas darba temats: “Kustību rotaļa matemātisko prasmju sekmēšanai 4-5 gadus veciem bērniem”. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt kustību rotaļu kā matemātisko prasmju sekmētāju bērniem 4 - 5 gadu vecumā. . Pētījuma jautājums. Kādas kustību rotaļas izmantot, lai bērns sekmīgāk apgūtu matemātiskos priekšstatus? Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestādes 4-5 gadu veci bērni. Darba teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju apguvi, kā arī par kustību rotaļu izmantošanas iespējām šo prasmju veiksmīgākai apguvei. Praktiskā pētījuma gaitā tika novērots, ka kustību rotaļas X pirmsskolas izglītības iestādē tiek uzskatītas par efektīvām metodēm matemātisko prasmju sekmēšanā, jo tās ļauj bērniem aktīvi iesaistīties un praktiski apgūt dažādas matemātiskas metodes, piemēram, skaitīšanu, saskaitīšanu, matemātiskas formas, matemātiskas darbības. Atslēgas vārdi: kustību rotaļas, matemātiskas prasmes, 4-5 gadus veci bērni. Darba apjoms: 46 lpp , 4 tabulas, 6 attēli, 30 literārie avoti, 7 pielikumi.
 
The author of the work is Anzhela Ryabova. The topic of the qualification work: “Movement play for promoting mathematical ideas for 4-5 year old children”. During the development of the work, the promotion of movement games for the understanding of mathematical ideas in children aged 4-5 years was theoretically and empirically investigated. Research question: What movement games can be used so that a child learns mathematical concepts more successfully? Basis of the work research: Preschool educational “X” (4-5 year old children participated in the study). During the development of the work, it was observed that movement games in the preschool educational “X” are considered effective methods for promoting mathematical ideas, as they allow children to actively engage and practically learn various mathematical methods, such as counting, addition, mathematical forms, etc. The work consists of X pages. Used X sources of information. Added X attachments. Key words: movement games, mathematical skills, children aged 4-5. Scope of the thesis: 46 pages , 4 tables, 6 figures, 30 literary sources, 7 appendices.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70640
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV